سردار عبدالرضا آقاخانی، امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه، با اشاره به عملکرد پلیس قم، اظهار داشت: در این مدت چندین باند تهیه و توزیع مواد مخدر در قم منهدم و یک هزار و ۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

وی مبارزه با مواد مخدر، قاچاقچیان و خرده فروشان را از اولویت های سال جاری فرماندهی انتظامی قم دانست و گفت: مبارزه با مواد مخدر در استان طی سال جاری نسبت به سال گذشته، ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت.

فرمانده انتظامی قم گفت: کشف انواع مواد مخدر طی فروردین ماه امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در این استان، ۷۷ درصد افزایش یافت.

وی در ادامه از دستگیری یک قاتل در قم خبر داد و افزود: این قاتل که به مواد مخدر شیشه اعتیاد داشت، طی فروردین ماه سال جاری، همسر و فرزند خود را به قتل رسانده بود که با اقدام های پلیسی ظرف ۴۸ ساعت دستگیر شد.

آقاخانی همچنین به آماری در فروردین ماه امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت، شرارت در قم ۱۸ درصد کاهش و برخورد با اراذل و اوباش ۲۱ درصد افزایش داشته است، ضمن این که نزاع های فردی و دسته جمعی نیز کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: در این مدت یک باند پنج نفره سارقان متشکل از ۲ خانم و سه آقا که به ۴۰ فقره سرقت اعتراف کرده بودند منهدم و ارزش ریالی سرقت های این باند، ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

به گفته وی، یک باند توزیع سیگار قاچاق و مشروبات الکلی نیز در فروردین ماه امسال در قم متلاشی شد که ارزش ریالی کشفیات از این باند، ۱۵ میلیارد ریال می باشد.

وی به آماری در ایام نوروز ۹۸ نیز اشاره کرد و افزود: در این مدت کل جرایم در استان قم ۱۱ درصد کاهش یافت، سرقت به عنف ۴۵ درصد کاهش، چاقو کشی ۵۴ درصد کاهش، خودکشی صد در صد کاهش و مجموع نزاع های فردی و دسته جمعی ۳۸ درصد کاهش داشته است.

آقاخانی با بیان این که در موضوع تصادف ها در ایام نوروز امسال تغییر خاصی نسبت به ایام نوروز ۹۷ رخ نداده است گفت: تصادف های جرحی ۲۷ درصد و فوتی ۹ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به این که در ایام نوروز امسال با افزایش ۷۱۷ درصدی جرایم سایبری در استان قم مواجه بودیم تصریح کرد: بیشترین جرم در فضای مجازی اختصاص به جرایم اقتصادی دارد که ۹۵۰ درصد افزایش یافته و یکی دیگر از اولویت های پلیس قم در سال جاری، مبارزه با این جرایم است.

وی با اشاره به افزایش ۴۱ درصدی دستگیری سارقان طی ایام نوروز امسال گفت: پیشگیری از سرقت یکی از دغدغه های پلیس قم است که هنوز به نقطه مطلوب نرسیدیم و یکی دیگر از اولویت های فرماندهی انتظامی استان در سال جاری، بحث پیشگیری و مبارزه با سرقت می باشد که در این زمینه طرح رضویون با همکاری سپاه و بسیج و محوریت پلیس از ۱۵ اردیبهشت ماه جاری در قم کلید می خورد.

فرمانده انتظامی قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که طرح ناظر یک از چند روز گذشته در قم آغاز شده است، گفت: در این طرح، کدهایی در اختیار معاونان، روسای کلانتری ها، واحدهای گشتی و افراد معتمد پلیس قرار گرفته و به محض مشاهده بی حجابی در خودروها اعم از راننده یا سرنشینان، پلاک خودرو به مرکز مورد نظر پلیس پیامک می شود.

آقاخانی ادامه داد: به محض ثبت پلاک خودرو، پیامکی به مالک خودرو ارسال می شود که باید ظرف ۷۲ ساعت به کلانتری منطقه مراجعه کند و در این مرحله، مالک خودرو توجیه و ارشاد می شود.

وی اضافه کرد: در صورتی که بازهم در این خودرو بی حجابی مشاهده و پلاک خودرو به مرکز پلیس گزارش شود، خودرو هفت تا ۱۵ روز توقیف و از مالک تعهد گرفته می شود.

وی افزود: در مرتبه سوم، برای مالک خودرو پرونده تشکیل و به مرجع قضایی معرفی می شود، ضمن اینکه خودرو نیز تا زمان حکم توقیف خواهد بود.

آقاخانی در ادامه به قهوه خانه های فاقد مجوز در قم اشاره کرد و گفت: در طول فروردین ماه امسال، گزارش های مردمی درخصوص ۷۰ قهوه خانه فاقد مجوز به پلیس گزارش که این مکان ها، پاتوقی برای افراد شده و باید این قهوه خانه ها ظرف سال جاری تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد: برخی از خانه مسافرهای قم نیز که هیچ هویتی نداشته و جرایمی در آنها صورت می گیرد باید طی امسال تعیین تکلیف گردد.

فرمانده انتظامی قم همچنین با اشاره به این که طی سال جاری عملیات اجرایی کلانتری های ۱۳، ۱۴، ۱۶و معصومیه در قم اجرایی می شود: کلنگ قرارگاه بزرگ قائم در مسجد مقدس جمکران امسال به زمین زده می شود که امیدواریم دستگاه های اجرایی، استانداری و تولیت این مکان مقدس در این طرح به کمک پلیس بیایند.

وی سرعت بخشیدن به امور مردم در کلانتری های قم را از دیگر اولویت های پلیس در سال جاری ذکر کرد و گفت: امور و مشکلات مردم باید سریعا رسیدگی شود و همه روسای کلانتری ها در این زمینه توجیه شده اند.

وی مسائل ترافیکی درقم را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: خیابان های این شهر دیگر پاسخگوی حجم زیاد آمد و شد خودروها نیست و باید برای حل ترافیک چاره اندیشی شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.