ایشان در بخشی از بیانات خود در آغاز هفته‌ی کار و کارگر در دیدار هزاران نفر از کارگران صنایع مختلف، توانایی‌های ملت ایران و جوانان پرتلاش و خوش استعداد میهن را بسیار فراتر از وضع فعلی خواندند و خاطرنشان کردند: باید فرهنگ کار و تولید و تلاش را ترویج دهیم و روحیه انتظار برای ثروت بادآورده را از بین ببریم و روشهایی شبیه بخت آزمایی را ترویج نکنیم که دستگاههای مختلف از جمله صدا و سیما باید متوجه این معنا باشند.

ایشان با استناد به آیه شریفه قرآن کریم دستاورد حقیقی انسان را حاصل سعی و تلاش او برشمردند و افزودند: رشد فرد و جامعه در گرو اراده و همت و تلاش است و جوامعی که در دنیا از لحاظ مادی رشد کرده‌اند، بر اثر همین عوامل بوده است چراکه خداوند وعده داده به کسانی که برای دنیا هم کار می‌کنند، کمک خواهد کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، «رفاه ملت» و «رشد اقتصادی، فناوری و علمی» را در کنار «معنویت و پیشرفت اخلاقی»، از اهداف اصلی نظام اسلامی خواندند و خاطرنشان کردند: تحقق این اهداف به کار و تلاش مستمر نیاز دارد.

ایشان گفتند: هدف از بیان گام دوم این بود که باید با همان انگیزه و همت بلندی که کشور را از زیر لگد مستکبران خارج کرد به حرکت پرشور برای رسیدن به قله‌های بلند پیشرفت و عزت ادامه داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.