ماریان شارتس، نخست وزیر اسلونی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که مقام‌ها و احزاب اصلی اروپایی نتوانسته‌اند با گروه‌های جناح راستی مقابله کنند که می‌توانند در انتخابات پارلمان اروپا در ماه آتی میلادی جایگاهی برای خود کسب کنند.

وی تاکید کرد: پوپولیست‌ها در اروپا به این دلیل پیشرفت کرده‌اند که گروه‌های میانه رو دستور کار خود را به قدر کفایت پیگیری نکرده‌اند. به طور کلی در اروپا ما چنین وضعیتی داریم چون احزاب میانه‌رو و نیروهای میانه‌رو در رفتارها و مسیر خود موفق عمل نکرده‌اند. اگر شما فقط یکجا بنشینید و منتظر بمانید، پوپولیست‌ها همه جا را می‌گیرند.

ماریان شارتس ۴۱ ساله، بازیگر و کمدین سابق که پس از انتخابات پارلمانی سال گذشته میلادی توانست نخست وزیر شود، به مذاکرات طولانی مدت بریگزیت به عنوان نمونه‌ای از تصمیم‌گیری ضعیف اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: تأخیر در خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مثبت است چون برای هیچکس خوب نیست.

وی ادامه داد: بریگزیت یک مثال خوب درمورد وضعیت رسیدگی به امور در اتحادیه اروپا و مذاکرات بی پایان است که چون با ضرب‌الاجل روبرو می‌شوند، مجبور می‌شوند باز آن را تمدید کرده و باز هم مذاکره می‌کنند. ما به یک رهبری دیگر نیاز داریم. به رهبرانی که بتوانند تصمیم گیری‌های سریع‌تری داشته باشند.

نخست وزیر اسلونی همچنین گفت: اوضاع در اروپا را می‌توان با وضعیت سال‌های ۱۹۳۰ و اقدامات نویل چمبرلین، نخست وزیر وقت انگلیس مقایسه کرد که گفته بود به هیتلر باور دارد و به جای آنکه با رهبر آلمان نازی وارد جنگ شود می‌خواست مذاکره کند و همه ما می‌دانیم که بعد از آنچه اتفاقی افتاد.

نخست وزیر اسلونی ادامه داد: همیشه فرصتی وجود دارد و ما باید به این روش عمل کنیم. اگر اتحادیه اروپا فروبپاشد، ما محکوم به شکست هستیم. این بسیار وحشتناک است اما همین است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.