امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش  در چهارمین روز از حضور خود در کشور چین با دریاسالار عباسی، فرمانده نیروی دریایی پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با تاکید بر این که دو نیروی دریایی ایران و پاکستان در حال طی یک دوره طلایی تعامل و همکاربی بسیار مطلوب در راستای تقویت امنیت دریایی هستند خاطر نشان کرد: با توجه به جنبه های پر فراز و نشیب سیاست های جهانی و منطقه ای، اجازه نمی دهیم کشورهای سلطه گر فرصت رشد و توسعه همکاری های دو نیروی دریایی را متوقف کنند.

امیر دریادار حسین خانزادی با اشاره به اعزام ناوگروهای ایرانی به بنادر پاکستان در راستای بازدید، توسعه تعاملات و همچنین تبادل اطلاعات درحوزه های آموزشی و فنی افزود: نیروی دریایی  ایران همواره از  ورود ناوگروهای پاکستانی به بنادر این کشور اسقبال می کند و با توجه به ضرورت تعامل و روابط حسنه بین دوکشور،  بی شک باید نگاه دقیق تری به حادثه تروریستی در چابهار داشته باشیم تا دشمن از این فرصت نتواند برای برهم زدن این روابط استفاده کند.

در ادامه فرمانده نیروی دریایی پاکستان ضمن دعوت از امیر دریادار حسین خانزادی برای بازدید از نیروی دریایی این کشور در راستای توسعه روابط و تعاملات دونیروی دریایی، محیط سیاسی امروزه را پرتنش توصیف کرد و گفت: کشورهای جهان در روابط سیاسی خود  با ملاحظاتی که دارند، بسته به شرایطی همواره در حال تغییر هستند، اما دو نیروی دریایی ایران و پاکستان ضمن همسایه بودن و داشتن محیط دریایی مشترک، نباید دچار فراز و نشیب های سیاسی شوند.

وی افزود: برای برقرای امنیت منطقه در محیط دریایی همواره باید همکاری و تعامل داشته باشیم و دید و بازدید های فرماندهان و اعزام تاوگروه ها بین دو کشور قطعا در اجرای هرچه بهتر این روابط و تعامل موثر خواهد بود.

دریاسالار عباسی در پایان با اشاره به استقبال از ناوگروهای ایرانی در کشور پاکستان افزود: انشالله ناوگروه پاکستان در آینده نزدیک به ایران اعزام خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.