کمیته روابط خارجی پارلمان عراق از تصمیم خود برای فشار بر طرف آمریکایی به منظور مستنثی شدن عراق از تحریم‌ها علیه تهران خبر داد.

"حسن فدعم" عضو کمیته روابط خارجی پارلمان عراق به السومریه نیوز گفت: احتمال می رود که واشنگتن معافیت‌های عراق از تحریم‌ها علیه تهران را تمدید کند.

وی اظهار داشت که کمیته روابط خارجی با تمام قدرت و از طریق روابط خود به طرف آمریکایی فشار می آورد تا عراق را از این تحریم‌ها مستثنی کند.

فدعم اظهار داشت: منافع عراق در منطقه مبتنی بر تبادل منافع با کشورهای منطقه و به ویژه ایران است، زیرا ایران کشوری مهم است و ما مرزهای طولانی و اشتراکات و مبادلات تجاری زیادی با این کشور داریم.

وی افزود: این به نفع عراق نیست که ابزاری برای تحمیل تحریم‌ها علیه ایران باشد و در صورتی که دولت عراق اجرای تحریم‌ها علیه ایران را بپذیرد  تصمیمی اشتباه اتخاذ کرده است که بر منافع عراق و اقتصادی آن و نیز بر روابط عراق با همسایگانش و ثبات خاورمیانه تاثیری منفی خواهد گذاشت.

فدعم تاکید کرد که عراق گاز مایع و برق را از ایران وارد می کند و ما در آستانه فصل تابستان قرار داریم و بنابراین از وقت کافی برای تامین این نیازها برخوردار نیستیم و در نتیجه در موقعیتی بسیار دشوار قرار خواهیم گرفت و ملت عراق آسیب خواهند دید.

وی تاکید کرد که ما حداقل خواهان تمدید شش ماهه معافیت‌ها از تحریم‌ها علیه ایران تا پایان یافتن فصل تابستان هستیم.

کاخ سفید روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد معافیت مشتریان نفت ایران از اجرای تحریم‌های یکجانبه آمریکا که کمتر از دو هفته دیگر به پایان می‌رسد، تمدید نخواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.