المانیتور در پی اعلام عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران از سوی آمریکا به نقل از یک دیپلمات اروپایی که نمی‌خواست نام او فاش شود نوشت: "من فکر می‌کنم که هدف (دولت آمریکا) این است که ائتلافی جهانی علیه ایران شکل دهد و به همین منظور، آن‌ها ایران را وادار به طفره رفتن" از توافق هسته‌ای می‌کنند.

المانیتور در ادامه به نقل از این دیپلمات اروپایی نوشت: "تغییر حکومت سیاست (دولت آمریکا) است، به اعتقاد من این هم کارساز نخواهد بود چراکه اعمال فشار به جایی می‌رسد که به جای تضعیف تندروها، تنها موجب ناپدید شدن میانه‌روها خواهد شد".

به گزارش ایسنا، دولت آمریکا در تازه‌ترین اقدام خود در قالب آن‌چه کمپین فشار حداکثری خوانده می‌شود، اعلام کرد که معافیت‌های نفتی هشت کشور خریدار نفت ایران را تمدید نخواهد کرد.

در متن بیانیه کاخ سفید در این باره آمده است: دونالد ترامپ تصمیم گرفته است که معافیت‌های نفتی را که در اوایل ماه مهر منقضی می‌شود را تمدید نکند. این تصمیم برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران اتخاذ شده است تا نظام جمهوری اسلامی اصلی‌ترین منبع درآمدش را از دست دهد.

دولت ترامپ و متحدانمان مصمم هستند تا کمپین فشار حداکثری علیه ایران را حفظ کنند و گسترش دهند تا فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده این کشور علیه آمریکا، شرکا و متحدانمان و صلح خاورمیانه پایان یابد. تصمیم رئیس‌جمهور ترامپ برای خاتمه دادن به تمامی معافیت‌های نفتی ایران به ورود نام سپاه پاسداران به گروه‌های تروریستی آمریکا برمی‌گردد و نشانگر تعهد ایالات متحده برای براندازی شبکه ترور ایران و تغییر رفتارهای خصمانه این کشور است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.