رهبر انصارالله با تهدید کشورهای متجاوز تأکید کرد که موشک‌های این جنبش می‌توانند به ریاض و ابوظبی و دیگر مناطق حساس هم برسند.

عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن در گفت‌وگو با شبکه المسیره با اشاره به تعدی‌های ائتلاف متجاوز عربی تحت امر عربستان و امارات به این کشور، عنوان داشت: اگر عربستان و امارات موفق به اجرای طرح های آمریکا و اسرائیل در یمن شوند، مصیبتی برای دیگر ملت‌های منطقه و جهان اسلام و عرب به بار خواهد آمد.

وی افزود: موفقیت عربستان و امارات در اجرای نقش آمریکا و اسرائیل در یمن باعث خواهد شد تا آنها نبرد را به دیگر کشورهای منطقه نیز گسترش دهند.

الحوثی در ادامه گفت: امارات در بحران یمن مداخله می‌کند و این مسأله خطر جدی را برای اقتصاد آن در آینده ایجاد خواهد کرد و چنانچه تجاوز ادامه یابد اقتصاد امارات و سرمایه گذاری در آنجا در معرض خطرات واقعی قرار خواهد گرفت.

این مقام یمنی تصریح کرد: عربستان و امارات دو امپراطوری در منطقه نیستند و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید که عربستان حتی دو هفته هم بدون حمایت وی دوام نمی‌آورد.

وی درباره نبرد نیروهای مسلح یمن با کشورهای متجاوز در جبهه‌های مختلف نیز تأکید کرد: عملیات در مرزها با پیشرفت چشمگیری مواجه بوده و منجر به شکست ارتش سعودی در جبهه‌های جنوبی این کشور شده است.

رهبر انصارالله یمن ادامه داد: نبرد در مرزها بسیار مؤثر بود؛ تا جایی که عربستان را وادار کرد تا پس از فروپاشی تمامی تیپ‌ها و مواضعش در مرزها، نیروهای ارتش ذخیره را به این مناطق بیاورد.

الحوثی تصریح کرد: عربستان جنگجویان مزدور و خائن یمنی و مزدوران سودانی و همچنین هزاران عناصر تکفیری را به مرزها آورده که در جنگ سوریه و مناطق دیگر مشارکت داشتند.

وی گفت که مواضع کشورهای متخاصم در خصوص یمن مشروعیت ندارد و تسلط آنها بر برخی از مناطق جنوبی این کشور، اشغالگری است.

الحوثی با بیان اینکه نیروهای مقاومت یمن با وجود همه مشکلات، تکنولوژی ساخت سلاح را دارند، افزود: موشک‌های ما می‌توانند به ریاض و ابوظبی و دیگر مناطق حساس هم برسند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.