سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در آغاز این سخنرانی ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی در سریلانکا، به بازماندگان این حادثه تسلیت گفت.

وی ضمن تاکید بر لزوم مقابله با تروریسم و خشکاندن ریشه‌های آن، از همه جهانیان خواست که در راستای مقابله با تروریسم و حامیان آن تلاش کنند.

سیدحسن نصرالله افزود: تروریسم روی همه اعیادی که در جهان وجود دارد، دست گذاشته است؛ از سریلانکا گرفته تا فلسطین اشغالی و یمن. به رغم تمام این فجایعی که تروریسم در اعیاد به بار می‌آورد، ما باید اعیاد را زنده نگاه داریم وجشن بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: در همه ادیان الهی یک تفکر قالب و مرکزی درخصوص آخرالزمان و اقامه عدل الهی در زمین وجود دارد و این از بدیهیات همه ادیان الهی است که زمین به دست یک فرمانده لایق از ظلم پاکسازی می شود و عدل الهی در جهان برپا می شود.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: این پیشوای لایق در عقیده مسلمین نواده رسول‌الله (ص) است و آینده بشریت به دستان او محقق خواهد شد. ما امروز به امید نیاز داریم چرا که جنگ امروز جنگ با ناامیدی و یأس است.

سیدحسن نصرالله در ادامه تاکید کرد که ناامیدی در جامعه منجر به تسلیم شدن در برابر تمامی چالش‌ها می شود و خطرناک‌ترین چیزها در جامعه، رواج ناامیدی است؛ چه در سطح فردی و چه در سطح جمعی.

وی در ادامه با اشاره به «معامله قرن»، گفت: امروز اگر فلسطینی‌ها ناامید شوند، معامله قرن محقق خواهد شد اما اگر امیدوار و استوار باشند، به فضل خدا آن را نابود خواهند کرد و هیچ استکباری نمی‌تواند توطئه‌های خود را عملی کند. همچنین اگر لبنانی‌ها ناامید شوند، آمریکا لبنان را به دستان رژیم صهیونیستی می‌دهد. عربستان و امارات در آماده کردن معامله قرن نقشی حقیقی ایفا می‌کنند.

در حالی که پیش‌تر روزنامه الرأی کویت ادعا کرد که حزب‌الله و اسرائیل در تابستان سال جاری وارد جنگ می‌شوند، رهبر حزب‌الله لبنان با اشاره به ادعای کذب این روزنامه، اعلام کرد که این ادعا از پایه غلط است و در زمان بسیار نادرستی منتشر شده است.

وی تأکید کرد: مقاومت خود را برای بدترین احتمالات آماده کرده است و ما وارد تحلیل‌های سیاسی نمی شویم. من نمی‌خواهم قاطعانه چیزی را تایید و یا تکذیب کنم اما نظر شخصی من بیشتر به این سمت است که بعید است رژیم صهیونیستی به دلیل عدم آمادگی جبهه داخلی، وارد جنگ شود و ادعایی که درخصوص توانایی رژیم صهیونیستی برای مقابله موشکی وجود دارد، کذب محض است. این رژیم توانایی مقابله با حملات موشکی را ندارد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه تأکید کرد: آن زمان که رژیم صهیونیستی می‌توانست با تسلیحات جنگی هوایی وارد جنگ شود، گذشته است و اسرائیل مجبور است تا در هر جنگی از نیروی زمینی خود بهره بگیرد که در این صورت نیز نیروی زمینی رژیم صهیونیستی آمادگی ورود به جنگ را ندارد.

او افزود: حتی رویکردی درون رژیم صهیونیستی وجود دارد که گفته می شود حالا که آمریکا به ریاست ترامپ در حال تلاش برای تحریم حزب‌الله و تضعیف آن است، چرا باید جنگی را علیه لبنان آغاز کنیم؟ به هر حال این رویکرد در راستای توجیه و سرپوشی برای ترس رژیم صهیونیستی از حزب‌الله است.

وی تاکید کرد: اسرائیل دشمنی طماع و حیله‌گر است. ما به هیچ‌گونه تحلیلی تکیه نداریم بلکه خود را آماده هرگونه مقابله کرده‌ایم.

سیدحسن نصرالله تأکید کرد: زمانی که رژیم صهیونیستی جنگ را به نفع خود تمام می‌کرد، سپری شده است.

او در ادامه با اشاره به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا درخصوص لغو معافیت‌های نفتی جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: بالا رفتن قیمت نفت یکی از چالش‌هایی است که ترامپ در این تصمیم خود علیه ایران با آن مواجه است.

سیدحسن نصرالله افزود: ما شاهد طغیان آمریکا علیه کشوری بزرگ و مهم همچون ایران هستیم و این طغیان نه تنها علیه ایران بلکه علیه جهان است چرا که همه سازمان‌های بین‌المللی و منافع کشورها و همپیمانان بزرگ را بی‌اعتبار می کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: دشمنی آمریکا علیه کشوری بزرگ و مهم با ۸۰ میلیون نفر جمعیت، دشمنی علیه تمام جهان است.

وی با طرح این پرسش که چرا آمریکا اقدام به تحریم ایران، ونزوئلا و سوریه می کند، تأکید کرد: آمریکا از تروریسم دفاع و حمایت می‌کند و هزاران نفر را قتل عام می‌کند و در مقابل مدعی است که با تروریسم مقابله می کند.

به گزارش العالم، دبیرکل حزب‌الله در ادامه از همه ملت‌ها و کشورهای جهان خواست که در مقابل تصمیم‌های شیطانی آمریکا بایستند.

وی تصریح کرد: آیا موضع عربستان و امارات درخصوص قیمت نفت یک موضع ننگین و اشتباه نبود؟ آمریکا نه به عربستان اهمیت می دهد و نه به امارات بلکه تنها منافع خودش برایش مهم است و هدفش محاصره همسایه‌های عربستان و امارات است. باید حقیقت سیاست این کشورها برای جهان اسلام و جهان عرب آشکار شود؛ سیاستی که در سودان، لیبی، الجزایر و بحرین به خوبی آشکار شد. این سوال مطرح است که عربستان و امارات در جهان اسلام و جهان عرب و منطقه چه کردند؟

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: اظهارات مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا درباره ایران صحنه‌ای جدید از استکبار، تجاوز و طغیان است.

او گفت: رئیس‌جمهوری آمریکا اقدامات تروریستی انجام می‌دهد و از تروریسم حمایت می کند و هزاران نفر را در کشورهای مختلف می‌کشد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: این دولت ظالمی که نهادهای بین المللی را به رسمیت نمی‌شناسد، باید در فرهنگ ما، دشمن اول باشد.

سیدحسن نصرالل گفت که همکاری میدانی بین همپیمانان در سوریه همچنان مانند گذشته ادامه دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.