وی با اشاره به کشورهای حوزه شرق آسیا گفت: این کشورها که دارای اقتصاد ببری هستند روابط تجاری در سطح بالایی دارند، اما متاسفانه این روابط تجاری بین پاکستان، ایران، هندوستان و افغانستان که جزو همسایگان هم هستند، مشاهده نمی‌شود.

وی افزود: البته این موضوع نشان می‌دهد، استاندارد زندگی ما به آن اندازه نرسیده و به دلایل مختلف نتوانسته‌ایم امکانات تجاری خودمان را به منصه ظهور برسانیم.

وی گفت:به‌رغم تحریم‌هایی که ایران با آن مواجه است و دشواری‌هایی که پاکستان دارد علاقمندم روابط تجاری دوجانبه را بین ایران و پاکستان گسترش دهیم.

عمران خان با اشاره به اینکه فقط ۱۰ درصد از برنج مورد نیاز ایران از طریق پاکستان تامین می‌شود، گفت: این در حالی است که بقیه برنج وارداتی از کشورهای دیگر تامین می‌شود.

عمران‌خان بیان داشت: به عنوان نخست‌وزیر اطمینان می‌دهم نهایت تلاش را برای گسترش روابط تجاری دو جانبه انجام دهم.

وی اظهار داشت: در جنگ جهانی دوم میلیون‌ها نفر انسان به قتل رسید اما اکنون می‌بینیم بین آلمان و ژاپن روابط تجاری خوبی برقرار است و حتی آلمان در مرز ژاپن شرکت‌های مشترک تاسیس کرده است.

نخست‌وزیر پاکستان افزود:‌ بین ایران و پاکستان روابط بهتری برقرار است. ایران و پاکستان همواره روابط دوستانه داشته و البته سطح روابط بین دو کشور کم و زیاد شده اما هیچ گاه به دشمنی نرسیده است.

وی گفت: فکر می‌کنم زمان آن رسیده که روابط را گسترش دهیم، تحریم‌ها ایران را به خودکفایی رساند ولی ما هنوز باید به خودکفایی برسیم و در ۱۰-۱۵ سال آینده قوی‌تر خواهیم بود.

وی گفت: پاکستان در دهه ۶۰ بیشترین رونق اقتصادی را داشت الان هم می‌خواهیم اقتصادمان را بازسازی کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.