سردار سلامی که در میان فرماندهان و مسئولین نیروهای مسلح از فن بیان و سخنرانی بسیار خوبی برخوردار است، در طول سال‌های گذشته همواره توانسته است مواضع و دیدگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در موضوعات داخلی و خارجی و در برابر تهدیدات بین المللی بیان کند.

در ادامه برخی از مهم‌ترین موضع گیری‌های سرلشکر سلامی را بررسی خواهیم کرد:

قدرت سپاه پشتوانه دیپلماسی ماست

سردار سلامی با حضور در برنامه نگاه یک با بیان اینکه سپاه تا حدود زیادی قدرت سیاست خارجی ما را می‌سازد، گفت: کمک ما به جبهه مقاومت، قدرت چانه زنی و تاثیر جهانی ما را بالا می‌برد.سردار سلامی با تاکید بر اینکه قدرت ما پشتوانه دیپلماسی ماست، تصریح کرد: دولتمردان و مردان سیاست خارجی بهتر از ما می‌دانند که دیپلماسی و سیاست خارجی بدون پشتوانه قدرت نظامی تاثیری ندارد. وی با بیان اینکه دشمنان ما جز قدرت نظامی چیزی نمی‌فهمند، افزود: از دولتمردان و مردان سیاست خارجی انتظار داریم کاملا به این قدرت نظامی لینک بشوند.

انقلاب اسلامی چشم‌انداز خطرناکی پیش روی قدرت‌های استکباری قرار داد

سردار حسین سلامی در نشست شنبه های انقلاب که با عنوان «چهل سال توطئه چهل سال مقاومت» برگزار شد، اظهار داشت: پیام های انقلاب وسیع و بخش بزرگی از جهان را تحت تاثیر خود قرار داد که چشم انداز بسیار خطرناکی از پدیده های جدید را در برابر قدرت های استکباری ترسیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز اگر می توانیم ناوهای در حال حرکت بر روی آب را با یک موشک بالستیک منهدم کنیم، اگر توانسته ایم رادارهایی بسازیم که ماهواره ها را در خارج از جو رصد می کنند و اگر توانسته ایم پهپادهایی را با برد ٣ هزار کیلومتر بسازیم، همگی به برکت نور اسلام و و تکیه بر جوانان بوده است.

نباید از امریکای امروز ترسید

سردار حسین سلامی در همایش تبیین دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی، انقلاب اسلامی را عامل افول شتابدار قدرت امریکا در دهه اخیر توصیف و تصریح کرد: تیرگی سیطره سیاسی آمریکا تحت طلوع خورشید انقلاب به تدریج در حال از بین رفتن است که این مهم به برکت پرتوهای الهام بخش و ترویج روح مقاومت در پیکره جهان اسلام میسر شده و امریکا را در مسیر زوال قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه امریکا به معنای واقعی فرو ریخته است، گفت: این که امریکایی ها امروز اذعان به شکست و خروج از سوریه دارند نشان دهنده این واقعیت است که آنان از ظرفیت‌های خود برای مدیریت منازعات سیاسی تخلیه شده و نباید از امریکای امروز ترسید.

اگر اسرائیل شرارت جدیدی را آغاز کند سرزمین‌های اشغالی باز پس گرفته می‌شود

سردار حسین سلامی در حاشیه نخستین همایش ملی معماری دفاعی و امنیتی نظام اسلامی و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی پیرامون مورد هدف قرار گرفتن مواضع مقاومت در سوریه از سوی رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: راهبرد ما محو اسرائیل از جغرافیای سیاسی جهان است و به نظر می رسد با شرارت هایی که اسرائیل دارد انجام می دهد خودش را به این واقعیت نزدیک می کند.

وی افزود: اعلام میکنیم که اسرائیل اگر کاری انجام دهد که جنگ جدیدی انجام شود، مسلما این جنگ همان جنگی است که محو آنها را در پی خواهد داشت و سرزمین های اشغالی باز پس گرفته خواهد شد.

سردار سلامی تاکید کرد: در صورت تدارم شرارت ها حتی اسرائیلی ها در فلسطین گورستانی برای دفن جنازه های خود نخواهند داشت.

دشمن را عقب رانده‌ایم و در «گام دوم» باید تعقیبش کنیم/ ترامپ؛ انسان تربیت شده «تراز» غرب است

سردار حسین سلامی در شانزدهمین مجمع خیرین امدادگران عاشورا با بیان اینکه انسان تربیت شده تراز غرب رئیس جمهور آمریکا است که تمام تلاشش این است آمریکا را به قیمت فقیر شدن همه جهان دوباره اول کند، خاطرنشان کرد: یک شعار دیگر در این سوی میدان وجود دارد و آن هم رها شدن بشریت از فقر و فلاکت و توسعه محبت و مهرورزی است. امروز دشمنان ما دوست دارند سیمای مردم ما نحیف، فقیر و افسرده باشد، اما قلب های مردم ما مطمئن و مستحکم است.

وی گفت: همانطور که در بیانیه گام دوم رهبر انقلاب نیز آمده بود ما در طول ٤٠ سال گذشته دشمن را توانسته ایم عقب برانیم و در گام دوم باید او را تعقیب کنیم.

آل سعود ماندنی نیست/ برای شکست دادن قدرت‌های جهانی برنامه داریم

سردار حسین سلامی در مراسم گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی جاده خاش-زاهدان که در ستاد نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد با بیان اینکه ما دشمنانمان را می شکنیم و تصمیم گرفته ایم کار را بکنیم و برای آن برنامه داریم، گفت: آل سعود بداند ماندنی نیست و دشمن بداند ما او را رها نمی کنیم. امروز آمریکا هم قافیه را باخته است و دشمنان ما مایوس هستند و در حال پیشرفت بی اعتنا به دشمن در حال حرکت رو به جلو هستیم.

وی عنوان کرد: شکست دادن قطعی دشمن کار نهایی ما است و صبح پیروزی ما نزدیک است. ما طرح هایمان را پیاده سازی کرده ‌قطعا انتقام شهدایمان را می گیریم البته دشمن آنقدر سیلی خورده است که این حرکات دربرابر آن ناچیز است.

سردار سلامی در پایان تاکید کرد: ما برای شکست دادن قدرتهای جهانی برنامه داریم و جنگ ما محدود به یک نقطه نمی شود.

حوزه تاثیرگذاری سپاه جهانی است

سردار سلامی در بیست و پنجمین آئین گرامی داشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران و رتبه های پژوهشی برتر دانشگاه جامع امام حسین(ع) اظهار داشت: حوزه تاثیر گذاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهانی است و حفظ تعالی انقلاب اسلامی رسالت اصلی سپاه است که در کنار تامین امنیت و دفاع از کشور باید به خوبی آن را اجرا کند.وی ادامه داد: اگر بخواهیم از مدار تاثیر دشمن دور شویم باید بر توسعه اقتصادی و صنعتی تاکید بیشتری داشته باشیم زیرا عرصه جنگ امروز با دشمن، اقتصاد و صنعت است.

حمایت معنوی خود را از مردم مظلوم و مسلمان یمن آشکارا اعلام می‌کنیم

سردار حسین سلامی در همایش بین المللی حمایت از مردم مظلوم یمن با تاکید بر اینکه حمایت معنوی خود را از مردم مظلوم و مسلمان یمن آشکارا اعلام می‌کنیم، اظهار داشت: ملت ایران امریکا را به زمین زد و جلوه دیگری از روح مقاومت بر پیکره امت اسلامی دمید. روش امریکا مقابله با ملت هاست و این روزها در کلام رئیس جمهور امریکا که ملت ایران را تروریست خواند مشخص است ولی آمریکا باید بداند ملت ایران ملتی مقاوم، هوشیار و آگاه است و در برابر تمامی توطئه ها و تهدیدها سربلند و پیروز خواهد ایستاد.

افتخار می‌کنیم از سوی ترامپ، تروریست خوانده شویم

سردار سلامی در واکنش به اقدام خصمانه دولت آمریکا در قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه های به اصطلاح تروریستی، گفت: برای ما باعث افتخار است که از سوی فردی چون ترامپ، تروریست خوانده شویم.

موشک های ایران آماده شلیک به سمت دشمن است/ حزب الله بیش از صدهزار موشک ذخیره دارد

سردار حسین سلامی پس از پرتاب انواع موشک‌های بالستیک این نیرو در دومین روز از آخرین مرحله رزمایش موشکی اقتدار ولایت در منطقه عمومی کویر قم، با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر دشمنان بخواهند نیت بدی را علیه ایران عملی کنند بدانند که موشک‌های ما آماده پرواز و هدف قرار دادن آنهاست.وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در آینده ای نزدیک فرو خواهد پاشید، گفت: وقتی حزب الله بیش از صدهزار موشک ذخیره کرده جمهوری اسلامی ده ها برابر آن موشک در کلاس‌های متعدد دارد و این قدرت توقف ناپذیر است.

هیچ نقطه‌ای در رژیم صهیونیستی امن نیست

سردار حسین سلامی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به مناسبت روز جهانی قدس با بیان اینکه امروز دیگر هیچ نقطه‌ای در سرزمین های اشغالی برای صهیونیستها امن نیست، گفت: جنگ ۳۳ روزه، ۲۲ و ۸ روزه موجب شکل‌گیری حماسی مقاومت شد و امروز موشک‌های مقاومت فلسطینی بسیار فراتر از انتظار صهیونیستها است.وی ادامه داد: موازنه قدرت به سود جهان اسلام تغییر خواهد کرد و ما به صهیونیست‌ها هشدار می‌دهیم شما جامعه‌ای بی‌ریشه هستید که نه سرزمین و نه نژاد و نه تاریخ و نه هیچ یک از عناصر تشکیل دهنده یک ملت را دارید.

معاهداتی مانند FATF تأثیری بر حرکت سپاه ندارد

سردار «حسین سلامی» با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری،‌گفت: مطمئنم همان بدعهدی‌ها و تعاریف ناعادلانه و ساختگی که در روابط بین‌الملل ساخته می‌شود در FATF هم وجود خواهد داشت. اصلاً موضوع پولشویی و گردش مالی به سمت گروه‌های تروریستی مطرح نیست والا داعش با کدام پول و حمایت چه کسی به وجود آمد.وی خاطرنشان کرد: اسناد بسیار دقیقی داریم که نشان می‌دهد چند فروند هواپیمای باربری از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ برای داعش و گروه‌های تروریستی سلاح و تجهیزات بردند آیا همین‌ها الان از FATF دفاع نمی‌کنند.

سردار سلامی تصریح کرد: مطمئنم این کنوانسیون و معاهده FATF وسیله‌ای برای رصد گردش مالی ما و اهرمی برای تأثیرگذاری بر ما است.وی تأکید کرد:‌ این موضوع ابداً هیچ تأثیری روی حرکت سپاه نخواهد داشت چون سپاه یک نهاد قانونی و قدرتمند است و شرایط برای مقابله با قدرت‌های بزرگ را دارد و تأثیر خود را در دوردست‌ها ایجاد کرده است.

مواخذه آمریکا در دریا توسط سپاه

سردار سلامی در همایش اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، با اشاره به اقتدار نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس، بیان داشت: شناورهای ما به موازات شناورهای آمریکایی حرکت می‌کنند و از آنها فیلم می‌گیرند. تنها کسانی که آمریکایی‌ها را در دریا مواخذه می‌کنند ما هستیم. ما از آن‌ها سؤال می‌پرسیم و آن‌ها را امرونهی می‌کنیم. این همان قدرت بسیجی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.