بر اساس اعلام قبلی دبیرخانه شورای نظارت بر صداوسیما، مقرر شده بود تا ۴۶۰ امین جلسه این شورا ساعت ۱۵ امروز با دستور کار بررسی گزارش تهیه شده توسط کارشناسان این شورا و نیز پاسخ‌های واصله از سازمان صداوسیما در محل دبیرخانه این شورا برگزار شود، اما به دلیل غیبت نمایندگان قوه قضاییه (محسنی اژه‌ای و محمدجواد لاریجانی) و نمایندگان قوه مققنه (قاضی‌زاده هاشمی و کاتب)، این جلسه لغو شد.

جلسه ۴۵۹ این شورا نیز در تاریخ ۲۶ فروردین ۹۸ با موضوع «بررسی عملکرد رسانه ملی در موضوع سیل اخیر در کشور» با حضور نمایندگان قوای قضائیه، مجریه و مقننه و همچنین معاون سیاسی سازمان صداوسیما و به ریاست حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای برگزار شد.

در این جلسه که مدیر شبکه خبر و برخی از مدیران معاونت سیاسی رسانه ملی حضور داشتند، گزارشی از اقدامات، عملکرد و برنامه‌های آینده این معاونت با موضوع سیلاب اخیر کشور ارائه شد.

مجید آخوندی معاون سیاسی سازمان صدا و سیما با بیان اینکه «بارش‌های فروردین ماه از لحاظ حجم و میزان فراگیری در استان‌های مختلف بی‌سابقه بوده است»، خاطر نشان کرد: با وجود پیش‌بینی‌های به عمل نیامده از سوی دستگاه‌های مرتبط با سیل، رسانه ملی توانست ضمن بسیج امکانات و تجهیز منابع، با استفاده از نیروهای موجود در شهرستان‌ها‌، استان‌ها و مرکز، اخبار مرتبط با سیل در استان‌های درگیر را پوشش رسانه‌ای دهد و عملکرد نهادهای مختلف و گروه‌های جهادی و مردمی و همچنین وحدت و یکپارچگی کشور را در خلق حماسه کمک‌های مردمی را به تصویر بکشد.

وی انعکاس هشدارهای ستاد مدیریت بحران کشور و عملکرد سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با سیل را از دیگر اقدامات رسانه ملی اعلام و اظهار کرد: در مناطق سیل زده سعی کردیم مشکلات و کمبودهای مردم را به گوش مسئولان مربوطه برسانیم.

معاون سیاسی صدا و سیما گام بعدی رسانه ملی را انعکاس فعالیت‌های بازسازی و سازندگی مناطق سیل زده و نیز پیگیری تعهدات و وعده‌های مسئولان اجرایی کشور به مردم این مناطق اعلام و اظهار امیدواری کرد که رسانه ملی در این مرحله به اهداف مورد نظر خود دست یابد.

در ادامه این نشست اعضای شورای نظارت نیز ضمن بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود‌، از عملکرد صدا وسیما در پوشش خبری حادثه سیل اخیر در برخی استان‌های کشور تقدیر و بر ضرورت انعکاس فعالیت های دستگاه‌های دولتی و اقدامات خیرخواهانه مردمی در کمک به مردم مناطق سیل زده و بازسازی این مناطق و همچنین انعکاس اقدامات دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی کشور به طور مستمر تاکید کردند.

بیان ثمرات و نتایج خوب بارش‌های آسمانی اخیر در رسانه ملی از موضوعات دیگری بود که اعضای شورای نظارت در جلسه هفته گذشته این شورا بر آن تاکید داشتند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.