در نشست مشترک هیئت پاکستانی با اتاق بازرگانی تهران با حضور عمران خان نخست وزیر پاکستان مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به روابط دیرینه تاریخی و فرهنگی دو کشور و همبستگی عمیق بین ملت‌ها اظهار داشت: حجم روابط اقتصادی و تجاری یک میلیارد دلاری با این پتانسیل و ظرفیت‌ها راضی کننده نیست و باید آن را توسعه داد.

وی افزود: متاسفانه سایه تحریم‌های ناعادلانه طی سالیان گذشته تا اندازه‌ای بر روابط دو کشور سنگینی کرده و موجب شده این رابطه به سطح دلخواه نرسد اما تحریم‌های جدید سبب شده دروازه تازه‌ای برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای دوست و همسایه گشوده شود.

خوانساری با اشاره به فقدان کانال‌های مالی و بانکی گفت: وجود تعرفه‌های بالا، قاچاق کالا و سایر موارد جزو مشکلات اصلی دو کشور است که امیدواریم با سفر نخست وزیر پاکستان و مذاکرات صورت گرفته با مقامات ایرانی این مشکلات حل شود. در خصوص موضوع عدم امکان نقل و انتقالات مالی می‌توان از راه‌هایی مانند تهاتر کالا با یکدیگر استفاده کرد. قرارداد تجارت آزاد نیز یکی از راه‌های مهم برای گسترش تجارت دو کشور است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: شرکت سرمایه‌گذاری ایران و پاکستان از ظرفیت خوبی برای فاینانس پروژه‌ای مشترک برخوردارند اتاق بازرگانی تهران آمادگی کامل دارد تا با همتایان پاکستانی خود در همه موارد وارد مذاکره و تعاملات تجاری خصوصا در زمینه‌های سرمایه‌گذاری و پروژه‌های مشترک شوند.

مسعود خوانساری در پایان از همکاری‌های خانم رفعت مسعود سفیر پاکستان در ایران برای گسترش روابط بین دو کشور سپاسگزاری کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.