عزت‌اله چراغی درباره روند عملیات تخریب ویلای خانم شبنم نعمت‌زاده افزود: مالک پس از پایان مهلت قانونی از رأی صادره تمکین و عملیات تخریب را شروع کرده است.

وی گفت: مالک، پروانه ساختمانی برای چهار طبقه ۱۵۰ متری و ۱۲ متر خرپشته از شهرداری اخذ کرده و در هنگام ساخت حدود ۱۰۱۲ متر تخلف ساختمانی انجام داده است، این پرونده به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع شده و در حکم بدوی دستور تخریب صادر می‌شود.

چراغی به عدم حضور مالک به شهرداری برای اعتراض در مهلت قانونی اشاره و عنوان کرد: این عدم حضور طبق قانون از نظر شهرداری به معنی پذیرفتن رای است به همین جهت ابلاغ‌های لازم به مالک برای تخریب انجام شد.

معاون فنی و شهرسازی شهرداری لواسان درباره تخریب بخشی از ملک توسط شهرداری افزود : به علت عدم تمکین مالک در اواخر سال گذشته شهرداری به صورت جدی وارد عمل شده و پس از دریافت حکم قضایی در حضور رسانه‌ها عملیات تخریب را انجام داد.

وی عملیات تخریب را بسیار فنی و پیچیده دانست و گفت: با توجه به قرارگیری ملک مجاز درون ساخت‌و‌ساز غیرمجاز و جداسازی آن‌ها از هم، نیاز به طراحی و اجرای فنی و تثبیت ساختمان مجاز توسط سازمان نظام مهندسی است که بتوان عملیات تخریب را بدون آسیب به ساختمان مجاز انجام داد. به همین جهت مالک همزمان توسط مهندسین ذیربط نسبت به طراحی و تخریب اقدامکرده و عملیات تخریب بدون وقفه انجام خواهد گرفت.

چراغی گفت: عملیات تخریب بخش غیر مجاز ویلای خانم شبنم نعمت‌زاده امروز با حضور مسئولان مربوطه مجدد آغاز شد.

معاون فنی و شهرسازی شهرداری لواسان درباره روند عملیات تخریب بیان داشت: در بازدیدی که امروز از محل مورد نظر انجام شده مالک ۲ اکیپ در ساختمان قرار داده و عملیات تخریب را به صورت جدی از دو طرف ساختمان شروع کرده و مقرر شده این عملیات توسط مالک صورت گیرد.

وی درباره به وجود آمدن هرگونه وقفه در طول مدت تخریب افزود : هر زمان که عملیات تخریب متوقف شود شهرداری وارد عمل شده و ادامه تخریب را انجام می‌دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.