حسین شهبازی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، با حاکمیت شرایط جوی ناپایدار طی امروز (۲ اردیبهشت) برای برخی ساعات بارش باران، وزش باد شدید به بزرگی بالاتر از ۸ متر بر ثانیه و در بعد ازظهر تندباد لحظه‌ای به بزرگی بالاتر از ۱۱ متر بر ثانیه از سمت نواحی شمال‌غربی انتظار می‌رود.

او با بیان اینکه به تدریج با کاهش میزان ناپایداری جوی طی شبانگاه از سرعت باد کاسته می‌شود، تصریح کرد: با تداوم این شرایط تا صبحگاه فردا (۳ اردیبهشت) در برخی ساعات افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها مشاهده می‌شود.

به گفته مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران این شرایط پابرجا نیست و با تغییر وضعیت جوی در طول فردا (۳ اردیبهشت) برای برخی ساعات وزش باد شدید از سمت نواحی غربی پیش‌بینی می‌شود که احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد.

شهبازی با اشاره به اینکه همچنین دمای هوا در پایتخت تا روز آینده کاهش محسوسی دارد، گفت: بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا ناپایداری‌های جوی حاکم در طول امروز (۲  اردیبهشت) سبب تداوم شرایط مطلوب کیفیت هوا در بیشتر مناطق شهر تهران می‌شود و انتظار می‌رود با وجود افزایش نسبی غلظت برخی آلاینده‌ها طی فردا شرایط مساعد کیفیت هوا همچنان در بیشتر مناطق پایتخت برقرار باشد.

او در پایان با بیان اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته تهران منتهی به ۸ صبح امروز (۲ اردیبهشت) با میانگین ۴۳ در شرایط پاک قرار داشت، اظهار کرد: کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۴۲ همچنان در شرایط پاک است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.