در این مراسم که صبح امروز - دوشنبه - برگزار شد پس از نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، دکتر روحانی و عمران خان از یگان تشریفات بازدید کردند و سپس هیات های عالیرتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

رییس جمهوری ایران و نخست وزیر پاکستان پس از این مراسم، وارد مذاکرات دوجانبه می شوند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری و سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان از اعضای هیات دولت در مراسم استقبال رسمی حضور داشتند.

تعمیق و تحکیم روابط تهران – اسلام آباد در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی از جمله محورهای دیدار و مذاکره رییس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر پاکستان و هیات های عالی رتبه دو کشور است. 

عمران خان شب گذشته در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی، اقتصادی وارد تهران شد و مورد استقبال سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت.

وی پیش از عزیمت به تهران، در مشهد مقدس توقف کوتاهی داشت و بارگاه نورانی علی بن موسی الرضا (ع) امام هشتم شیعیان را زیارت کرد.

این اولین سفر عمران خان به ایران از هنگام برعهده گرفتن مقام نخست وزیری پاکستان محسوب می شود و قرار است در مدت حضور در تهران با مقامات عالیرتبه کشور ندیدار و گفت و گو کند.

قائم مقام وزارت امور خارجه، وزیر امور هماهنگی های ایالتی، سیدعلی زیدی وزیر کشتیرانی، شیرین مزاری وزیر امور حقوق بشر، سید ذوالفقار عباس بخاری مشاور امور پاکستانی های خارج از کشور، عبدالرزاق داود مشاور امور بازرگانی و سرمایه گذاری، عمران خان را در این سفر دو روزه به ایران همراهی می کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.