بیل ریچاردسن، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در گفت‌وگویی رادیویی اظهار کرد: دونالد ترامپ (رئیس جمهوری آمریکا) باید صبور باشد. او گاهی بسیار ناشکیباست و با پافشاری زیادی علاقه‌مند به نشست‌های بزرگ و مهم است. او باید اجازه دهد نمایندگانش کاری کنند که نمایندگان کره شمالی برای برگزاری نشستی دیگر امتیازاتی ارائه دهند.

ریچاردسن در صحبت‌های خود همچنین از عدم به دست آمدن توافقی پیش از برگزاری دومین نشست رو در رو میان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری هیل، او در این باره گفت: باید پیش از یک نشست احتمالی توافقاتی به دست آورده باشید. در خصوص نشست ویتنام اینچنین نبود و در نتیجه آن فاجعه به بار آمد و دو طرف بدون هیچ نتیجه‌ای نشست را ترک کردند.

ریچاردسن که در زمان بیل کلینتون، رئیس جمهوری سابق آمریکا وزیر انرژی نیز بوده است، اظهار کرد، بر این باور است که یک "سازش معقول" شامل "حدودی خلع سلاح هسته‌ای و محدودیت موشکی" در ازای "حدودی برداشته شدن تحریم‌ها" است.

کیم جونگ اون و دونالد ترامپ در ماه فوریه در ویتنام با یکدیگر دیدار و این دیدار را بدون نتیجه ترک کردند. رسانه‌های کره شمالی اظهار کردند، رهبر این کشور روز چهارشنبه شاهد آزمایش یک "سلاح هدایت شونده تاکتیکی جدید" بوده است.

پاتریک شاناهان، وزیر دفاع موقت آمریکا انجام یک آزمایش تسلیحاتی از سوی کره شمالی را تایید کرده اما گفته است که این آزمایش مربوط به یک "موشک بالستیک" نبوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.