بررسی جزییات طرح دو فوریتی اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی از سوی آمریکا در دستور کار امروز - دوشنبه - نمایندگان مجلس قرار گرفت. 

نمایندگان پیش از آغاز جلسه علنی امروز مجلس در جلسه غیر رسمی موضوع ارجاع دوباره این طرح به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و بررسی دوباره آن در این کمیسیون را بررسی کردند و در آغاز جلسه علنی این موضوع به رای نمایندگان گذاشته شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط آمریکا را با ۱۸۵ رای موافق، ۱۳ رای مخالف و یک رای ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارجاع دادند.

علی لاریجانی رییس مجلس پس از موافقت نمایندگان با ارجاع این طرح به کمیسیون تخصصی مربوطه گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس باید جلسه فوق العاده برگزار و ابهامات این طرح را رفع کند تا فردا در دستور کار مجلس قرار گیرد.

محمد علی پورمختار نماینده کبودرآهنگ در مجلس در اخطاری گفت: در این طرح به لحاظ اهمیت موضوع و مقابله قطعی و جدی با این رفتار زشت دولت آمریکا درمورد سپاه نیازمند اتخاذ تصمیمی هستیم که راهبردهای جمهوری اسلامی ایران را دنبال کند لذا طرح دو فوریتی باید مجددا بررسی شده و مبتنی بر منطقی که ما برای مقابله عملی و جدی و صحیح به دنبال آن هستیم بتوانیم اجرایی کنیم. 

وی افزود: این طرح باید مجددا در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی شود تا با یک مصوبه قوی بتوانیم این موضوع را به نتیجه برسانیم و شاهد تنبیه آمریکای جنایتکار باشیم. 

همچنین علی ادیانی نماینده قائمشهر نیز در اخطاری گفت: نمایندگان رای قاطع به کلیات طرح تقویت جایگاه سپاه داشتند، متن و برخی واژگان در مواد ۲،۵ و ۷ مغایر قانون اساسی است، به نظر می آید این طرح آن اراده محکم مجلس را درش نمی بینیم. 

وی افزود: ما می خواهیم این طرح به کمیسیون مربوطه بازگردد و واژگانی متناسب با روحیه آمریکا ستیزی نمایندگان در آن اعمال شود و دوباره در دستور کار مجلس قرار گیرد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.