مرتضی صفاری نطنزی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره برخی اظهار نظرها مبنی بر اینکه ایران باید در راستای اقدام آمریکا در جهت قرار دادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی تنگه هرمز را بر روی این کشور ببندد یا عوارض دریافت کند اظهار کرد: تنگه هرمز یک آبراه بین‌المللی است و در دریای آزاد قرار دارد از این رو امکان اخذ عوارض از سوی ایران در تنگه هرمز وجود ندارد.

وی افزود: تنها بخشی از تنگه هرمز تحت حاکمیت ماست نه تمامی آن، از این رو ما تنها در حوزه‌هایی که زیرنظر ماست اعمال حاکمیت کنیم از این رو اینکه ما بخواهیم یک روزه به فکر بستن تنگه هرمز باشیم قطعا امکانپذیر نیست و محدودیت‌هایی را برای ما ایجاد می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درست است ما در تنگه هرمز منافع داریم و در پی کسب منفعت خودمان هستیم ولی به لحاظ قانونی و حاکمیتی این منطقه حوزه تحت اختیار ما نیست.

صفاری نطنزی خاطرنشان کرد: تنگه هرمز یک آبراه بین‌المللی است که در دریای آزاد قرار گرفته است از این اقدام ایران در بستن این تنگه یا وضع عوارض بر آن از نظر قوانین بین‌المللی امکانپذیر نیست و تبعات منفی را برای ایران در پی دارد.

وی تاکید کرد: انتظار است دوستان و کارشناسانی که در موقعیت‌هایی که از دست آمریکا عصبانی هستند با یک تدبیر مشخص و البته منطقی‌تر نسبت به بیان نظرات خود وارد عمل شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط امروز منطقه خاورمیانه بدون شک اتخاذ تصمیمات هر کشوری از جمله ایران باید با یک فکر و رویکرد منطقی و عاقلانه باشد تا منافع ملی و بین‌المللی با خطر روبه‌رو نشود.

صفاری نطنزی اظهارکرد: توصیه ما به دوستان این است که نسبت به اظهارنظرها و سخنانی که مطرح می‌کنند کمی دقت نظر بیشتری را اتخاذ کنند تا مطالبی که بیان می‌کنند به ضرر منافع ملی کشور نباشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.