گروه «المنتصر» وابسته به گروه تروریستی داعش تصاویری از آتش گرفتن کلیسای نوتردام پاریس را منتشر کرد و زیر آن نوشت «منتظر بعدی باشید.»

نهاد اطلاعاتی «سایت» که سازمانی ضد تروریستی بوده و گزارش تهدیدات احتمالی را منتشر می‌کند اعلام کرد که این تهدید نشان از آن دارد که  آنها کلیسای جامع شهر پاریس را هدف قرار داده و اعلام این موضوع که «منتظر بعدی باشید» احتمالا اشاره به حمله به کلیساهای دیگر باشد.

این در حالی است که مقامات فرانسوی اعلام کرده‌اند که آتش سوزی کلیسای نوتردام در نتیجه ایجاد حریق عمدی نبوده و احتمالا یک حادثه تصادفی نظیر اتصال کوتاه برق باعث آن شده است. پیام منتشر شده از سوی گروه المنتصر نیز دست‌کم به‌وضوح  بهمعنای پذیرش مسئولیت آتش گرفتن کلیسای نوتردام نیست. 

 پلیس قضایی فرانسه امروز اعلام کرد که گروهی که بر روی دلیل آتش‌سوزی کلیسای نوتردام کار می‌کنند معتقدند که یک اتصال کوتاه برق، می‌تواند عامل آتش‌سوزی در این بنا باشد.

کلیسای نوتردام که آغاز ساخت آن به سال ۱۱۶۳ میلادی باز می‌گردد، در جریان جنگ‌های جهانی نیز از آسیب مصون مانده بود، عصر روز دوشنبه دچار آتش‌سوزی شد. مقام‌های فرانسوی اعلام کردند که آتش، گنبد، سقف و دستکم یکی از پنجره‌های بزرگ کلیسا را به کلی نابود کرده اما آثار تاریخی و هنری موجود در این ساختمان پیش از سرایت آتش به محل نگهداری آن‌ها، از کلیسا خارج شد.

این کلیسا از نمادهای اصلی پایتخت فرانسه به شمار می‌آید و به همین دلیل آتش‌سوزی در این ساختمان واکنش‌های گسترده‌ای در جهان داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.