این شبکه تلویزیونی در خبری فوری، تصاویر اختصاصی مربوط به دو تن از نیروهای اطلاعاتی امارات را در شهر استانبول  منتشر کرد.

635482_316

این دو نیروی اطلاعاتی امارات دوشنبه این هفته طی عملیات نیروهای ترکیه در شهر استانبول بازداشت شدند. یک مسئول ترکیه‌ای امروز (جمعه) در گفت‌وگو با رویترز گفت که اتهام این دو اماراتی، جاسوسی و دست داشتن در قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار مقتول سعودی در کنسولگری سعودی واقع در شهر استانبول است.

این اولین بار است که مقام‌های ترکیه‌ای از همدستی یک کشور دیگر در قتل خاشقچی سخن می‌گویند. از زمان قتل خاشقچی در تاریخ دهم مهر ماه (دوم اکتبر گذشته) آنچه که در رسانه‌ها منتشر شده و خود مقام‌های ریاض بدان اعتراف کرده‌اند، به جز یک شهروند ترکیه‌ای، همه مجریان نقشه ترور این روزنامه‌نگار سرشناس مخالف سیاست‌های ریاض، شهروندان سعودی و از نزدیکان به «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد سعودی بوده‌اند.

ساعتی بعد از رسانه‌ای شدن بازداشت این دو «جاسوس» اماراتی، رسانه‌های ترکیه به نقل از مقام‌های این کشور فاش کردند که این افراد در حین وقوع قتل جمال خاشقچی در شهر استانبول حضور داشته‌اند.

امارات متحده عربی، از متحدان عربستان سعودی در جنگ این کشور علیه یمن است و «محمد بن زاید»، ولی‌عهد ابوظبی با ولی‌عهد سعودی ارتباط بسیار نزدیک و صمیمی‌ دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.