« مرضیه هاشمی» خبرنگار، مستندساز، گوینده اخبار آمریکایی - ایرانی و مجری شبکه پرس تی وی، شبکه انگلیسی زبان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است.

وی متولد نیواورلینز ایالت لوییزیانا آمریکا در سال ۱۳۶۱ - ۱۹۸۲ در مذهب شیعه مسلمان شد و در سال ۱۳۶۷ - ۱۹۸۸ به ایران مهاجرت کرد.

او که به منظور دیدار با اعضای خانواده‌اش و عیادت برادر بیمارش به آمریکا سفر کرده بود در روز ۲۳ دی ماه ۱۳۹۷ در فرودگاه بین‌المللی لامبرت - ست لوی بدون تفهیم توسط اف ‌بی‌آی بازداشت و بدون طرح هیچ اتهامی از سوی دادگاه ۱۱ روز را در بازداشت به سر برد و در نهایت در روز چهارشنبه ۲۳ ژانویه از زندان آزاد شد.

مرضیه هاشمی در سخنرانی قبل از خطبه های این هفته نماز جمعه لواسانات اظهار داشت: آمریکا سعی می کند تا چهره ای انسان دوستانه و صلح طلب را به جهانیان نمایش دهد ولی ما باید آگاه باشیم، هر چند که برخی افراد در ایران به دوستی و دشمنی آمریکا شک دارند.

وی افزود: حضور نیروهای آمریکایی در سراسر جهان تنها به دلیل کنترل و ترس آنها از قدرتمند شدن مناطق مختلف است.

خبرنگار پرس تی وی ادامه داد: انتخاب باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا بدلیل سیاه پوست بودنش نیز یک بازی سیاسی بود تا عدالت دروغین کشور آمریکا را به دیگران نمایش دهد که متاسفانه برخی نیز باور کردند.

وی با اشاره به بازداشتش در جریان سفر سال گذشته به آمریکا، ابراز کرد: من شهروند آمریکا و از خودشان هستم، اما بعد از بازداشت با زنجیر من را منتقل می کردند و با این کار چهره اصلی خود را به همه نشان دادند.

وی به تحریم های ۴۰ ساله آمریکا علیه ایران اشاره کرد و افزود: کسانی که فکر می کنند آمریکا با وجود تحریم از کاهش قدرت خرید مردم ناراحت است، سخت در اشتباهند.

مجری ارشد شبکه پرس تی وی افزود: برنامه و هدف اصلی آمریکا از گروهک داعش و ظلم هایی که در یمن و عراق و ... مشاهده می کنیم، تنها برای مقابله با ایران است و از این طریق سعی در ضربه به نظام ایران را دارند.

وی بیان کرد: آمریکایی ها از طریق رسانه ها و شبکه های مجازی، ایران را به دخالت در امور کشورها تبلیغ می کند ولی غافل از اینکه خودشان از آن گوشه جهان در خلیج فارس لشکرکشی می کنند.

هاشمی ادامه داد: ایرانی ها در امور هیچ کشوری دخالت نمی کنند و تنها از خود دفاع می کنند.

وی یادآور شد: شبکه های معاند مانند بی بی سی در جریان فتنه سال ۸۸ تظاهر بر آشوب و جنگ در داخل ایران می کردند و سعی در براندازی نظام داشتند.

خبرنگار پرس تی ویوی ادامه داد: آمریکا دانش آموزانی را به زبان فارسی آموزش می دهد تا از آنها جاسوس و نفوذی بسازد و مردم ما باید آگاه باشند و دوست و دشمن خود را بشناسند.

وی گفت: مردم همواره در خط اول مقاومت ایستاده اند و باید بدانند تمام افراد آزادیخواه نگاهشان به ملت ایران است.

هاشمی اضافه کرد: هر چند که در شرایط سختی به سر می بریم ولی هر راه درستی سخت است و باید تلاش کنیم به موفقیت دست یابیم.

لواسانات یکی از بخش های شهرستان شمیرانات در ۱۱ کیلومتری شمال شرقی تهران واقع شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.