رویترز گزارش داد، کمیسیون انتخابات اعلام کرده است که نتایج رسمی این انتخابات در ۲۲ ماه مه منتشر می‌شوند.

بر اساس نتایج اولیه، جوکو ویدودو رئیس جمهوری فعلی اندونزی با کسب بیش از نیمی از آرا پیروز این انتخابات است.

براساس یکی از نظرسنجی‌های انتخاباتی CSIS، جوکو ویدودو می‌تواند ۵۶.۷ درصد از آرا را کسب کرده و رقیبش سوبیانتو پرابوو ۴۳ درصد از آرا را به دست می‌آورد.

انتخابات یک روزه ریاست جمهوری از ساعات اولیه روز چهارشنبه به وقت محلی در سراسر اندونزی آغاز شد، این انتخابات به مدت هشت ساعت در سراسر کشور ادامه یافت.

اما سوبیانتو با تکرار تاکیک انتخابات سال ۲۰۱۴، ژنرال پیشین نیروهای ویژه اندونزی مدعی شد که پیروز انتخابات است و از خدا به خاطر این پیروزی تشکر و قدردانی کرد.

با این حال رئیس پلیس اندونزی هشدار داد که نیروهای این کشور قاطعانه هر گونه تلاش برای برهم زدن نظم عمومی در کشور را سرکوب خواهند کرد.

در جریان کمپین‌های انتخابات ریاست جمهوری، رهبر کنونی میانه‌رو مقابل یک ژنرال سابق ناسیونالیست افراطی قرار گرفت که لفاظی‌هایش نگرانی‌هایی را درباره ایجاد دودستگی و تفرقه در این کشور به وجود آورده است.

حدود ۱۹۳ میلیون تن واجد شرایط رای دادن بودند و بیش از ۸۰۰ هزار شعبه اخذ رای و ۱۷ میلیون ناظر انتخابی هم وجود داشت.

رقابت ریاست جمهوری اندونزی، انتخاب میان پنج سال دیگر رهبری جوکو ویدودو، اولین رئیس‌جمهوری که خارج از دایره جامعه دست‌اندرکاران همیشگی قدرت است و انتخاب پرابوو سوبیانتو است که در زمان دیکتاتوری سوهارتو جزو نیروهای ویژه بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.