روزنامه آ. اس اسپانیا روز چهارشنبه نوشت: تن هگ معتقد است که وحشت یوونتوس از آژاکس به وضوح در تمام لحظات بازی آشکار بوده است؛ تیمی که در مسیر رسیدن به نیمه نهایی معتبر ترین رقابت باشگاهی اروپا غول های ایتالیا را مات و مبهوت خود گذاشت.

شگفت انگیزهای هلندی پس از پیروزی ۲ بر یک مقابل یووه در بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی، به نخستین تیم حاضر در لیگ قهرمانان بدل شد که پس از پشت سر گذاشتن سه دور مرحله انتخابی به نیمه نهایی این تورنمنت رسید.

آژاکسی ها که پیش تر قهرمان سه دوره متوالی این تورنمنت یعنی رئال مادرید را از گردونه رقابت ها حذف کرده بودند، به لطف گل های «دنی فن دو بیک» و «ماتیوس دی لیخت» کاپیتان خود، آن نمایش شگفت انگیز را در تورین هم تکرار کردند.

در این بین، پس از اینکه قهرمان چهار دوره رقابت های اروپایی برای نخستین بار از سال ۱۹۹۷ به نیمه نهایی این تورنمنت راه یافت، تن هگ اظهار داشت: شب باور نکردنی برای آژاکس، بازیکنان و فوتبال هلند بود؛ ما بار دیگر یکی از محتمل ترین گزینه های قهرمانی را تورنمنت را حذف کردیم و این بخشی از فلسفه تیمی ما یعنی فراتر رفتن از محدودیت ها است؛ کاری که دوباره موفق به انجام آن شدیم.

وی ادامه داد: به وضوح می توانستید وحشت یووه و رئال مادرید را در برابر ما ببینید؛ بازی کردن با سبک فوتبالی ما کار بسیار دشواری است چرا که ما از بازیکنانی با کیفیت فنی بالا بهره می بریم و تحت فشار قرار دادن تیم ما سخت است.

آژاکس برای شناختن حریف خود در مرحله نیمه نهایی باید تا پس از روشن شدن تکلیف برنده بازی تیم های تاتنهام و منچسترسیتی منتظر بماند؛ انتظاری که تن هگ در خصوص آن خاطرنشان کرد: «پپ گواردیولا» فلسفه ای مشابه من دارد بنابراین اگر همان سبک بازی که مقابل یووه و رئال به اجرا گذاشتیم را تکرار کنیم، با اطمینان می توانیم مقابل این ۲ تیم به میدان برویم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.