«کارلوس کی روش» سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران که در حال حاضر هدایت تیم ملی کلمبیا را عهده دار شده است، روز گذشته در مصاحبه با یکی از رسانه های داخلی، گفت که از فدراسیون فوتبال ایران به دلیل عدم پرداخت مطالباتش به فیفا شکایت کرده است.

با این حال او این بار به مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال ایران نیز تاخت و انتقادات تندی را نیز متوجه وی کرد. او مدعی شد که ایران در جام ملت های ۲۰۱۹، گروگان تیم ملی قطر بوده و علت اصلی عدم موفقیت تیم ملی، مسائل غیرفنی بوده است.

«امیر عابدینی» رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، درباره شکایت کی روش از فدراسیون فوتبال ایران گفت: کارلوس کی روش بیماری دعوا دارد. او در کلمبیا کسی را پیدا نکرده تا با او دعوا کند و به همین خاطر دوباره به سراغ ایران آمده است.

وی افزود: مهدی تاج، علی کفاشیان و وزیر ورزش و جوانان تا آخرین روزی که او در ایران بود، از وی حمایت کردند و پس از جدایی اش از تیم ملی هم از عملکرد او تمجید کردند اما روحیه و شخصیتِ مبارزه طلبی در کی روش وجود دارد.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال اضافه کرد: درباره رفتار کی روش خودمان مقصر هستیم و نباید به چنین فردی بهانه بدهیم. او هشت سال در ایران بهترین پول را گرفت و یک جام روستایی هم برای فوتبال ما بدست نیاورد. طبیعی است که در آخر هم فردی با چنین روحیه ای بدنبال چالش دوباره باشد.

وی درباره کسب نتایج خوب توسط تیم ملی برابر تیم های بزرگی مانند آرژانتین، اسپانیا، پرتغال و ... اضافه کرد: قبول دارم که تیم ملی در برخی بازی های بزرگ خوب بازی کرد اما آن نتایج واقعا نتیجه زحمت و غیرت بازیکنان خودمان بود. به نظر من کی روش در فوتبال حرفه ای کلمبیا دوام نخواهد آورد.

عابدینی در مورد اینکه چه کاری باید در واکنش به این شکایت انجام داد، خاطر نشان کرد: کی روش دوستان زیادی در ایران دارد که رابطه خیلی خوبی هم با او دارند. آنهایی که از بدو حضور این مربی در همه جا همراه تیم ملی بودند. آنها افرادی هستند که باید در اینجا ایرانی بودن خودشان را ثابت کنند و بین فدراسیون و کی روش میانجی گری کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.