وزارت خارجه آمریکا در صفحه توئیتر فارسی خود ضمن اعلام این مطلب مدعی شد: تعیین سپاه به عنوان سازمان تروریستی خارجی مشخص می ‌کند که ایران یک رژیم قانون ‌شکن است که از تروریسم به عنوان یک ابزار اصلی حکومت‌داری استفاده می‌کند.

در توئیت دیگری از صفحه فارسی وزارت خارجه آمریکا و در تکمیل این ادعا آمده است: مقامات وزارت خارجه آمریکا پایان ایام نوروز را با گروهی از جامعه ایرانی جشن گرفتند. با وجود تلاش رژیم ایران در ۴۰سال گذشته برای صدور فرهنگ انقلاب، این آیین های ایران باستان است که مورد توجه و استقبال مردم و دولت آمریکا قرار گرفته است.&#۳۹;

 

 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا روز دوشنبه ۱۹ فروردین ماه با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان های تروریستی قرار می دهد.

جمهوری اسلامی ایران نیز در اقدامی متقابل، دولت آمریکا را حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام را به عنوان گروه های تروریستی شناسایی کرد.

 

شورای عالی امنیت ملی ایران با صدور بیانیه ای اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در اقدام متقابل در برابر اقدام غیرقانونی و نابخردانه آمریکا اعلام می کند رژیم ایالات متحده آمریکا را «دولت حامی تروریسم» و «فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام» و تمامی نیروهای وابسته به آن را «گروه تروریستی» می ‌داند.

 

در این بیانیه آمده است: این فرماندهی مسوولیت اجرای سیاست‌های تروریستی دولت آمریکا علیه منطقه غرب آسیا را به عهده داشته که امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و جان افراد بی‌گناه ایرانی و غیرایرانی را برای تحمیل سیاست‌های خصمانه ایالات متحده به خطر انداخته است که از آن جمله حمله وحشیانه و عامدانه به هواپیمای مسافربری ایران در سال ۱۳۶۷، مشارکت در کشتار مردم یمن و دیگر شهروندان غیر نظامی در غرب آسیا را می‌توان نام برد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.