رویترز گزارش داد، رهبر کره شمالی گفت: شکست مذاکرات با آمریکا خطر بازگشت به تنش های پیشین را افزایش می دهد.

وی افزود: علاقه ای برای دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ندارد مگر اینکه آمریکا شیوه درستی را دنبال کند.

&#۳۹;اون&#۳۹; همچنین به آمریکا تا پایان سال جاری میلادی مهلت داده است تا تصمیمات خود را درخصوص کره شمالی اتخاذ کند.

رهبر کره شمالی گفته است: آمریکا بایستی اقداماتی برای تغییر شرایط کنونی انجام دهد و رویکرد جدیدی در قبال کره شمالی اتخاذ کند.

ترامپ پنجشنبه شب در دیدار با &#۳۹;مون جائه این&#۳۹; رئیس جمهوری کره جنوبی درباره امکان برگزاری اجلاس بین دو کره با حضور &#۳۹;مون&#۳۹; و &#۳۹;کیم جونگ اون&#۳۹; رهبر کره شمالی به عنوان راهی برای تقویت گفت وگوها بین واشنگتن و پیونگ یانگ درخصوص عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح های هسته ای بحث و گفت وگو کرد.

بر این اساس ، کره شمالی که آزمایش های هسته ای و پرتاب موشک را به حالت تعلیق درآورده است ، خواستار کاهش تحریم ها بوده اما گام های معناداری به سمت برچیدن برنامه هسته ای نظامی برنداشته است.

ترامپ و کیم تاکنون دوبار - ماه فوریه در هانوی و ماه ژوئن سال گذشته میلادی در سنگاپور - دیدار کرده اند که این دیدارها به ایجاد حسن نیت منجر شده اما نتوانسته به توافقی برای لغو تحریم ها و کنارگذاشتن برنامه های هسته ای و موشکی کره شمالی منجر شود.

ترامپ در دیدار با رئیس جمهوری کره جنوبی گفت: سومین اجلاس با کره شمالی می تواند اتفاق بیافتد و این گام به گام است ؛ فرایندی سریع نیست ؛ هرگز نگفته ام که سریع خواهد بود. گام به گام است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.