سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور افزود: هزاران نفر از افراد گرفتار در سیل در روستاهای استان خوزستان به کمک نفربرهای زرهی خشایار تیپ زرهی حضرت حجت نجات یافتند. 

فرمانده نیروی زمینی سپاه با تاکید بر حضور پررنگ ادوات زرهی، ترابری و مهندسی نیروی زمینی سپاه در مناطق سیل زده تصریح کرد: بیش از ۴۰۰ دستگاه از ادوات زرهی، مهندسی و ترابری نیروی زمینی سپاه در مناطق سیل زده استان خوزستان مشغول امدادرسانی هستند. 

سردار پاکپور در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه ما این است که با همه توان به امدادرسانی مردم عزیز استان خوزستان بشتابیم و این تکلیف انسانی و شرعی ما است.

به گزارش ایرنا، افزایش بارش ها از اول فروردین در کشور و افزایش آورد آب از استان های بالادست به پشت سدهای خوزستان و در نتیجه رهاسازی آب از سد کرخه و دز باعث طغیان رودخانه های دز، کرخه و کارون و جاری شدن سیلاب در مناطق پایین دست استان شده است.

تاکنون بیش از ۲۱۰ روستا و ۶ شهر در استان خوزستان به دلیل خطر آبگرفتگی و سیل ناشی از طغیان رودخانه ها دستور تخلیه گرفته اند و امداد رسانی هوایی و زمینی به سیل زدگان ادامه دارد.

از روز گذشته نیز موج جدیدی از بارش ها وارد کشور شده است که بر اساس پیش بینی های هواشناسی احتمال تشدید سیلاب را ایجاد می کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.