حجت‌الاسلام والمسلمین معزی حوادث پیش‌آمده را آزمونی برای حادثه‌دیدگان و دیگران دانست و گفت: ابتلای حادثه‌دیدگان در این ماجرا نیازمند صبر و شکیبایی و توکل بر خداوند وامید به آینده و از دست ندادن روحیه واراده است. آزمایش دیگران نیز برای مردم عادی مشارکت در حد وسع و امکان خود در اهدای کمکهای نقدی و غیرنقدی و حضور در کمک‌رسانی‌های میدانی است.

وی افزود: مسئولان اما باید برای سربلندی در این آزمون سخت تلاشی مضاعف داشته باشند. جبران این سطح از خرابی و خسارت مشارکت همه دستگاهها و عزم فراگیر نهادهای اجرایی را می‌طلبد. خوشبختانه برنامه‌های جامعی در حال تدوین است لکن سرعت بخشیدن به اجرای برنامه‌ها خواست بحق مردم متاثر از حادثه است.

وی افزود: امیدواریم همانطور که در اطلاع‌رسانی و امداد سریع شاهد بودیم، تلاش و اقدام دولت در جبران خسارات را به زودی و به‌صورت عینی لمس کنند . اگر چه صبوری و همیاری مردم در تامین نیازها ضروری است.

نماینده مقام‌معظم‌رهبری به بازدید از مناطق سیل‌زده اشاره و از روحیه بالای و انگیزه انقلابی و دینی مردم در این مناطق اشاره کرد و این روحیه را موجب مباهات و افتخار مردم لرستان دانست و گفت: پشتیبانی این مردم غیور از انقلاب را پایدار و خلل‌ناپذیر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی حضور گسترده روحانیون از سراسر کشور در امریاری‌رسانی به مردم را از جلوه‌های افتخارآمیز این حادثه دانست و افزود: بیش از نهصد تن از روحانیون در روزهای گذشته از مناطق مختلف کشور وارد استان شده‌اند . این روحانیون با محوریت دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت‌هلال‌احمر استان لرستان و تلاش ارزشمند حجت‌الاسلام‌والمسلمین  پیروزفر ساماندهی شدند و به ارایه خدمت پرداختند. حضور اعضای کانون‌های طلاب هلال‌احمر می‌تواند به حادثه‌دیده دردمند حس امید و تنهانبودن را القا کند. در این سیل گسترده بیش از نهصد روستای استان دچار آسیب‌ شدند و امدادگران و داوطلبان هلال‌احمر در تلاشی شبانه روزی کار امداد و توزیع اقلام را تاکنون به خوبی انجام دادند. 

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر همچنین به بخش دیگری از تلاش‌های صورت‌گرفته توسط هلال‌احمر پرداخت و گفت: حجم گسترده اقلام اهدایی مردم از استان‌های مختلف کشور تحویل انبار هلال‌احمر می‌شود و با نظارت کامل و به همت خود مردم داوطلب که در این انبار مستقر شده‌اند بسته‌بندی می‌شود. در این مرکز همکاری زنان ، کودکان و مردان در کار بسته‌بندی جلوه شکوهمندی از مهربانی مردم خرم‌آباد را نمایان می‌سازد. بسته‌های اهدایی توسط داوطلبان بین مردم مناطق مختلف توزیع می‌شود. هلال احمر امانتدار کمک‌های مردمی است و این کمک‌های ارزشمند با دقت به دست حادثه‌دیدگان می‌رسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.