قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اقدام خصمانه اخیر آمریکا در خصوص قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تروریستی بیان کرد: ۴۰ سال است که آمریکا دشمنی خود را آغاز کرده و این دشمنی را در مقاطع مختلف ادامه داده است، اکنون در یک اقدام با برنامه و حساب شده دقیقاً در روز بزرگداشت پاسدار و در روز میلاد امام حسین (ع) دست به چنین کاری زد، ما روزی را به نام پاسدار نام نهادیم که روز میلاد امام حسین (ع) است، امامی که خودش بر اساس تفکر تروریستی به شهادت رسید. سپاه در مقاطع که مردم به آرامش نیاز داشته باشند حضور دارد، گاهی سیل و زلزله و گاهی طوفان.

وی افزود: اولین گروهی که در کنار ارتش مقتدر پس از هلال احمر به کمک آسیب دیدگان می‌شتابند سپاه است، نمی‌توان گفت این اقدام عواقبی را به دنبال ندارد، نتیجه این اقدام هم تهدید و هم ایجاد فرصت خواهد بود، ما سپاه را تنها یک نهاد مرتبط با جنگ نمی‌دانیم، چرا که ما وزارت جنگ نداریم و بر اساس تفکر حضرت امام و تفکر برخواسته از مردم وزارت دفاع داریم، سپاه همیشه در تمامی حوادث کنار مردم بوده است، آن‌ها قصد دارند به این بهانه توطئه کنند و به اقتصاد ضربه وارد کنند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این اقدام آمریکا نشان از ضعف آن‌ها دارد، آن‌ها چیزی در دست ندارند، هر آن چه توانستند در حوزه اقتصادی انجام دادند ولی به نتیجه‌ای نرسیدند، آن‌ها در سال ۹۷ گفتند ما قصد داریم میزان فروش نفت ایران را به صفر برسانیم اما نتوانستند، ادعا کردند ایران را از درون دچار مشکل و آسیب خواهیم کرد، اما نتوانستند.

احمدی تاکید کرد: البته این اقدام برای ما فرصتی به دنبال داشت، وحدت میان مسئولان با یکدیگر، وحدت میان مسئولان با مردم و وحدت میان مردم با مردم فرصتی بود که این اقدام آمریکا برای ما به دنبال داشت. هم دستگاه اجرایی، هم دستگاه تقنین و هم قوه قضائیه همه یکپارچه اعلام کردند که ما ۸۱ میلیون نفر پاسدار هستیم. آن‌ها قصد داشتند با این اقدام سپاه مقدس را تهدید کنند ولی با این اقدام موجب یک اتحاد و همدلی در کشور شدند.

وی اضافه کرد: از دوره اول تاکنون هیچگاه مجلس را مانند روز پاسدار متحد و یکدست ندیده بودم، ما در پاسخ به این اقدام خصمانه یک طرح دوفوریتی تصویب کردیم اینگونه نیست که ما در مقابل اقدام آن‌ها سکوت کنیم، اگر سپاه ما را تروریست می‌خوانند ما هم ارتش آمریکا را تروریست می‌دانیم. این اقدام آمریکا غیر دیپلماتیک بود و ملل آزاده جهان نیز این اقدام را نخواهند پذیرفت، ثمره این اقدام همدلی و اتحاد در داخل کشور است، علی رغم اینکه مردم در تنگناهای اقتصادی هستند اما هیچ گاه زیر بار ظلم نخواهند رفت، به خصوص اینکه روز پاسدار و روز امام حسین هم مطرح باشد. انشاالله به لطف حضرت حق و دعای امام زمان با تلاش مسئولین و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری از این بحران خارج خواهیم شد، پیروزی برای آن‌ها خواهد بود که در مقابل ظلم ایستادگی می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.