علی خدادادی بیان کرد: در این مدت ۱۰۲ هزار و ۷۶۸ نفر سیل زده در استان در ۴۷ اردوگاه هلال احمر استان اسکان داده شدند.

وی با اشاره به تخلیه ۲۵۰ روستا در استان بر اثر جاری شدن سیلاب گفت: سه هزار و ۷۰۹ نفر از مناطق سیل زده به مکان های امن جابه جا شدند.

خدادادی بیان کرد: ۱۹۰ تیم امداد و نجات هلال احمر برای امدادرسانی به مناطق سیل زده در حال فعالیت هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: اردوگاه های اسکان سیل زدگان در شهرستان های باوی، شوشتر، اهواز، الهایی، شوش، دشت آزادگان، هویزه،شادگان، کارون، بستان و حمیدیه مستقر هستند.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که برای امدادرسانی با آن مواجه هستیم توزیع اقلام امدادی به مردم روستاهای سیل زده است که حاضر به ترک محل زندگی خود نیستند و به دلیل بسته شدن راه ارتباطی آن ها امدادرسانی سخت می شود.

خدادادی ادامه داد: آب آشامیدنی، شیر خشک، پوشاک، کنسرو، پتو، مواد شوینده و بهداشتی، اقلام بهداشتی زنان و کودکان و کیسه زباله از اقلام مورد نیاز سیل زدگان است که نیاز است مردم و دستگاه های اجرایی و امداد رسان در تهیه این کالاها کمک کنند.

وی افزود: تا کنون ۱۹ هزار و ۴۴ تخته چادر امدادی، ۳۰ هزار و ۷۹ تخته پتو، ۱۴ هزار و ۷۹ مترمربع موکت، ۱۷ هزار و ۴۰۰ بسته غذایی و ۵۵ هزار کیلوگرم اقلام معیشتی و بسیاری اقلام مورد نیاز دیگر در بین سیل زدگان تا کنون توزیع شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به تعداد ماشین آلات و خودروهایی که برای امداد رسانی به سیل زدگان توسط هلال احمر به کار گرفته شده است بیان کرد: ۲۴ دستگاه آمبولانس، ۷۲ خودروی پشتیبانی، ۱۵ خودروی سواری، ۱۱ دستگاه کامیون، هفت دستگاه تریلی، ۶ دستگاه مینی بوس، ۷ فروند بالگرد و ۲۲ فروند قایق برای امدادرسانی به سیل زدگان توسط این جمعیت به کارگرفته شده است.

براساس گزارش مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان در پی طغیان رودخانه های دز، کرخه و کارون، تاکنون دستور تخلیه هفت شهر و بیش از ۲۵۰ روستای خوزستان صادر شده است.

همچنین ۵۶ اردوگاه برای ساکنان مناطق سیل زده در نقاط امن آماده شده است و تا این لحظه ۱۰۵ هزار نفر در اردوگاهها و محلهای اسکان اضطراری اسکان داده شده اند.

براساس همین گزارش سیل تاکنون به ۴۳۸ واحد مسکونی شهری و ۸۷ هزار واحد مسکونی روستایی خسارت وارد کرده است.

به گفته وزیر کشور ۴۰۰ هزار نفر در خوزستان در معرض سیلاب هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.