رویترز نوشت، فردا نشست شواری اروپا با موضوع &#۳۹;برگزیت&#۳۹; در حالی برگزار می شود که اختلاف نظر فرانسه و آلمان در برابر خواسته انگلیس مبنی بر تمدید مهلت اجرای خروج از اتحادیه اروپا مشهود است.

ترزا می نخست وزیر بریتانیا برای جلب نظر دو بازیگر اصلی اتحادیه به برلین و پاریس سفر کرد. آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان تعلیق برگزیت برای چند ماه دیگر را بلامانع دانسته است.

با این حال دفتر ریاست جمهوری فرانسه با صدور بیانیه‌ای این بازه زمانی را طولانی توصیف کرده است.

نقش سنتی انگلیس در تعریف چارچوب های امنیتی اروپا اصلی ترین عامل تردید مقام های اروپایی برای خروج لندن است. انگلیس در تعیین سیاست خارجی-امنیتی اتحادیه نقشی کلیدی داشته و خروج آن، اتحادیه را از نظر چارچوبهای هستی شناختی سیاست خارجی خود دچار شکاف خواهد کرد. در دو سال گذشته شاید در هیچ جایی دیگر به اندازه زمانی که اتحادیه با روسیه بر سر مسائل شرق و اکراین تقابل داشت، حضور و همراهی انگلیس با بروکسل ضروری تلقی نمی شد و عدم همراهی این کشور اتحادیه را ناتوان و حتی دچار سردرگمی می کرد. از این رو برای اروپا امنیت مهمترین مساله در تمایل برای ماندن در اتحایه خواهد بود.

در همه‌پرسی که در ۲۳ ژوئن ۲۰۱۶ (۳ تیر ۱۳۹۵) در بریتانیا انجام شد، بیش از ۱۷ میلیون نفر به عدم حضور آن کشور در اتحادیه اروپا رأی دادند (در مقابل بیش از ۱۶ میلیون نفر رای به تداوم عضویت در اتحادیه اروپا دادند). این اکثریت کاملا شکننده حکایت از وجود جریانهای مخالف خروج در این کشور و در میان سیاستمداران دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.