دو تیم فوتبال پرسپولیس ایران و الاهلی عربستان از ساعت ۲۰ در ورزشگاه الوصل امارات در چارچوب هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا رو در روی هم قرار گرفتند که این دیدار در پایان با برتری دو گله شاگردان برانکو همراه شد تا پرسپولیس به نخستین پیروزی خود در لیگ قهرمانان آسیا دست پیدا کند.

گل‌های شاگردان برانکو را خلیل‌زاده در دقیقه ۱۸ و علیپور در دقیقه ۴۸ به ثمر رساندند.

نیمه اول

نماینده عربستان بازی را هجومی‌تر شروع کرد و توپ و میدان را در اختیار داشت اما نتوانست موقعیت جدی را در ۱۰ دقیقه ابتدایی روی دروازه بیرانوند ایجاد کند.

پس از آن این شاگردان برانکو بودند که صاحب توپ شدند و چند بار روی دروازه الاهلی خطرناک ظاهر شدند تا این که در دقیقه ۱۸ پرسپولیس توانست به گل اول خود دست پیدا کند. اوت دستی بلندی شیری با برخورد به نوراللهی و دفع ناقص مدافع الاهلی به شجاع خلیل‌زاده رسید که ضربه قیچی زیبای مدافع پرسپولیس دروازه محمد الویس را باز کرد تا سرخ‌پوشان با یک گل پیش بیفتند.

پس از آن باز هم پرسپولیس می‌توانست توسط نوراللهی به گل برسد که شوت سرکش این بازیکن از فاصله ۳۰ متری به شکلی خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.

پس از آن بازی کمی آرام شد اما نماینده عربستان دوباره مالک زمین شد و تا دقیقه ۳۶ چند موقعیت نصفه و نیمه را روی دروازه پرسپولیس ایجاد کرد و حتی نزدیک بود دروازه بیرانوند روی بی‌دقتی شجاع خلیل‌زاده باز شود اما خروج به موقع این دروازه‌بان مانع از گل خوردن شاگردان برانکو شد.

در دقیقه ۳۷ جدی‌ترین موقعیت الاهلی روی دروازه پرسپولیس به وجود آمد که اوت دستی بلند حسین عبدالغنی به عمر السوما رسید که ضربه این بازیکن با خوش‌شانسی بیرانوند و برخورد توپ به محمد نادری به تیر دروازه برخورد و به گل تبدیل نشد.

در ادامه تلاش دو تیم فایده نداشت تا پرسپولیس این نیمه را با همان تک گل خلیل‌زاده به اتمام برساند.

نیمه دوم

این نیمه را هم الاهلی عربستان توفانی شروع کرد و عسیری فرصت جبران گل خورده را داشت اما ضربه این بازیکن با برخورد به شجاع خلیل‌زاده به بیرون رفت.

در ادامه این پرسپولیس بود که روی ضدحمله‌ها خطرساز شد و روی یکی از آن پرسپولیس صاحب کرنر شد. کرنر مهدی ترابی با ضربه سر شجاع خلیل‌زاده و دفع مدافع الاهلی به نادری رسید تا حرکت و پاس در عرض نادری به نوراللهی برسد و توپ با برخورد به شماره ۸ پرسپولیس مقابل علیپور قرار بگیرد و او بتواند از بین پاهای عویس گل دوم پرسپولیس را به ثمر برساند.

گل دوم پرسپولیس باعث شد تا شاگران خورخه فوساتی بیش از پیش هجومی‌تر بازی کنند و شاگردان برانکو نیز دوباره به فکر استفاده از ضدحملات باشند.

فشار بازیکنان الاهلی باعث تا هم بیرانوند بتواند چند واکنش خوب را نشان دهد و هم خطاهای بازیکنانی چون بشار رسن باعث شود تا او کارت زرد بگیرد. البته هافبک عراقی پرسپولیس پس از گرفتن اخطار جایش را به ماریو بودیمیر داد.

باز نشدن دروازه پرسپولیس بازیکنان الاهلی را عصبی کرد تا در هر صحنه‌ای با سرخپوشان درگیر شوند. در یکی از صحنه‌ها عبدالغنی باتجربه با بودیمیر درگیر شد که داور به هر دو بازیکن کارت زرد نشان داد.

در ۱۵ دقیقه پایانی حملات الاهلی بیش‌تر شد که در یکی از صحنه‌ها کمال کامیابی‌نیا با زیرکی توپ را از جلوی پا عمر السوما دفع کرد تا دروازه پرسپولیس بسته بماند.

حملات بازیکنان الاهلی با گذشت زمان بیشتر و بیشتر می‌شد و حتی عسیری با شوتی مهلک تیر دروازه بیرانوند را به لرزه در آورد اما هیچ‌کدام از این فرصت‌ها راهی به دروازه پیدا نمی‌کردند. حملات دو تیم تا پایان بازی نتیجه نداشت تا پرسپولیس با ۲ گل برنده این دیدار باشد.

در دیگر دیدار این گروه دو تیم السد قطر و پاختاکو ازبکستان به تساوی ۲ بر ۲ رضایت دادند. در جدول پاختاکور با ۵ امتیاز صدرنشین است و السد و پرسپولیس با ۴ امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند.

پس از پیروزی ذوب‌آهن بر النصر عربستان در هفته دوم و پیروزی شب گذشته استقلال برابر الهلال، برد پرسپولیس برابر الاهلی سومین پیروزی تیم‌های ایرانی در مقابل تیم‌های عربستانی بود.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، مهدی شیری، سید جلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نورالله‌ی، مهدی ترابی (۸۵- شایان مصلح)، بشار رسن (۶۰- ماریو بودیمیر)، علی علیپور (۹۵- محسن ربیع‌خواه) و سیامک نعمتی

ترکیب الاهلی عربستان: محمد العویس، حسین عبدالغنی، پائولو دیاز، ادریان سانتوس، عبدالباسط هندی، سعید المولد، عبدالرحمن غریب (۶۸- ایمان خلیف)، نوح الموسی، عبدالفتاح عسیری (۸۴- اسیری)، عمر السوما، جیانی تابارز

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.