سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، در پی رفتار خصمانه آمریکا و اقدام وقیحانه و مواضع بین‌المللی مبنی بر قرار دادن "سپاه" در فهرست گروه های تروریستی نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه) با لباس سپاه در مجلس حضور پیدا کردند که همه پاسدار هستیم. البته همه ملت ایران پاسدار هستند.

وی ادامه‌ داد: اقدام دیگر آن بود که امروز دو طرح برای مقابله به اقدام آمریکا مطرح شد که این طرح ها قید دو و سه فوریت دارد که هر دو به امضای اکثریت نمایندگان رسیده است. این طرح ها نیروهای نظامی آمریکا در منطقه را جزو گروه‌های تروریستی اعلام می‌کند و دولت را ملزم به اقدام در قبال گروه‌های تروریستی در منطقه کرده است.

نقوی حسینی توضیح داد که در حال‌ حاضر طراحان در حال گفت‌وگو و رایزنی هستند که کدام طرح در مجلس شورای اسلامی مطرح شود که احتمالا طرح دو فوریتی مطرح خواهد شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که طرح مجلس شورای اسلامی چه تفاوتی با بیانیه شورای عالی امنیت ملی دارد، خاطرنشان کرد: موضع گیری شب گذشته دولت، انقلابی و خوب بود که شاهد بیانیه وزارت امور خارجه و شورای عالی امنیت ملی بودیم. امروز هم مجلس شورای اسلامی به دنبال آن است که مصوبه قانونی را ارائه کند همان طور که دولت آمریکا هم موضوعی را اعلام کرد که باید به تصویب کنگره برسد. به‌ هر حال هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.