علی نجفی خوشرودی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در گفت‌وگویی با اشاره به نشست امروز کمیسیون متبوع خود گفت: جلسه امروز با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه برگزار و طی آن آخرین تحولات سیاست خارجی و برنامه‌ها و اقدامات دستگاه دیپلماسی مطرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه ظریف با اشاره به  اعلام آمریکا مبنی بر گنجاندن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی،‌ این اقدام احتمالی آمریکا را معلوم  و تاکید کرد چنین اقدامی خطرات زیادی ایجاد می‌کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: وزیر امور خارجه تاکید کرد که اگر چه ایران به دنبال تنش نبوده و نیست چنانچه آمریکا چنین تصمیمی بگیرد جمهوری اسلامی هم عمل متقابل خواهد کرد.

نجفی بیان کرد: ظریف در این راستا اقدامات وزارت امور خارجه از جمله ارسال یادداشت به سفارت سوئیس در تهران را بر شمرد، وزیر امور خارجه همچنین با انتقاد از بیانیه اخیر گروه ۷ آن را نقض برجام از سوی کشورهای طرف توافقنامه گروه مذکور دانست.

وی اظهار کرد: ظریف با اشاره به تاریخی خواندن سفرهای اخیر با عراق،‌ دستاوردهای این سفرها از جمله توافق برای لایروبی اروند رود، توافق برای صدور روادید زیارتی رایگان را در روابط دو کشور و تصمیم به توسعه روابط اقتصادی را تشریح کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: اقدامات باز دارنده آمریکا در ارسال کمک‌های انسان دوستانه به سیل زدگان تروریسم اقتصادی آمریکا، نقش رژیم صهیونیستی،‌ آخرین وضعیت اجرای اینستکس طرح مجلس برای تروریستی خواندن نیروهای نظامی آمریکا در منطقه و غیره از دیگر موارد مطروحه از سوی وزیر امور خارجه و اعضای کمیسیون امنیت ملی در این جلسه بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.