«اوگوچی دنیلز» ظهر امروز- دوشنبه - در حاشیه نشست هم اندیشی نمایندگان دفاتر سازمان ملل متحد در ایران که با موضوع کمک رسانی به مناطق آسیب دیده از سیل (فروردین ٩٨) در محل وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که کمک های نقدی و سایر کمک ها از چه طریقی وارد ایران می شود، گفت: سازمان ملل متحد تاکنون علاوه بر منابع موجود، یک میلیون و ۴۲۰ هزار دلار برای مساعدت فوری و مستمر و تهیه اقلام پزشکی و بهداشتی، آب، تأسیسات بهداشتی، سلامت و سرپناه برای سیل زدگان کمک کرده است.

وی افزود: سازمان ملل کانال مالی بانکی مشخصی را تاسیس کرده است که این کمک های مالی و نقدی به ایران برسد و این نتیجه تلاش هایی است که در مقر سازمان ملل انجام شده است.

هماهنگ کننده مقیم ملل متحد در تهران افزود: بخشی از اقلام هم که به ایران می رسد به این صورت است که سازمان ملل از خارج از ایران خریداری کرده و به ایران می رساند.

دنیلز خاطرنشان کرد: تلاش‌هایی در بالاترین سطح در سازمان ملل برای کمک به سیل زدگان انجام شده که از رسیدن یک سری کمک ها به ایران جلوگیری نشود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره سکوت سازمان ملل در برابر رفتار آمریکا و جلوگیری از امداد رسانی به سیل زدگان گفت: سازمان ملل از توافق هسته ای (برجام) و اینکه ایران به این توافق پایبند بوده به صورت مکرر حمایت کرده است و همواره تاکید کرده است که تحریم های آمریکا عادلانه نیستند.

هماهنگ کننده مقیم ملل متحد در تهران تصریح کرد: تمام تلاش هایی که برای کمک رسانی به ایران بعد از سیل اخیر انجام شده، با حمایت بالاترین مقام های سازمان ملل بوده است.

دنیلز با بیان این که همه ما در سازمان ملل متحد به دلیل کشته، مجروح شدن و خسارت های سیل های شدید در ایران عمیقا متاسفیم افزود:از جانب خانواده ملل متحد، بار دیگر مراتب تسلیت صمیمانه خود را به خانواده های قربانیان، دولت و مردم ایران تقدیم می کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.