عرفان مومن‌پور اظهار کرد: حجم کل سدهای استان به صورت ظرفیت کامل دو میلیارد و ۵۴۸ میلیون متر مکعب است.

 وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲ سد در استان کردستان وجود دارد، افزود: حجم کنونی مخازن سدهای استان از ابتدای سال آبی امسال، دو میلیارد و شش میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان، بیان کرد: دبی ورودی به مخازن سدهای استان معادل ۶۴۲.۴ متر مکعب بر ثانیه است.

وی با اشاره به سرریز گسترده‌ سد گاوشان، اضافه کرد: سد گاوشان در استان کردستان در آستانه سرریز گسترده قرار دارد، لذا از عموم مردم، ساکنین و مجاورین سد گاوشان و رودخانه گاورود در پایاب سد درخواست می‌شود به طور جدی از توقف و تردد در رودخانه مذکور اجتناب کنند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان، عنوان کرد: بهره‌برداران، باغداران و دارندگان طرح‌های پرورش ماهی در پایاب تمامی سدهای استان به ویژه سدهای گاوشان و قشلاق هر چه سریع‌تر نسبت به تخلیه کامل حوضچه‌ها و جمع‌آوری تجهیزات و منصوبات اقدام کرده و منطقه را ترک کنند.

مومن‌پور تاکید کرد: افراد تحت هیچ شرایطی به منظور صید ماهی به سرریز سدهای گاوشان، قشلاق و رودخانه‌های پایاب نزدیک نشوند تا شاهد بروز خسارات جانی نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به هشدارهای قبلی در خصوص سرریز گسترده سد گاوشان، همکاران این معاونت و همچنین رئیس و کارشناسان اداره منابع آب شهرستان کامیاران به مسیر رودخانه گاورود در پایین دست سد گاوشان رفتند تا هشدارهای نهایی را به کشاورزان و دارندگان طرح‌های پرورش ماهی بدهند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان، یادآور شد: اکیپ های متعددی از گروه‌های گشت و بازرسی به صورت هم زمان در روستاهای واقع در مسیر رودخانه گاورود برای اعلام سرریز قریب‌الوقوع سد گاوشان و اطلاع‌رسانی نهایی حضور دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.