این مرجع عالیقدر جهان تشیع در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با بیان این موضوع که قرآن تاکید می‌کند هیچ کس از امتحان الهی مستثنی نیست و همه در معرض امتحان هستیم، عنوان کرد: این جریان سیل هم برای همه ما و هم برای سیل‌زدگان و هم برای سایر مردم یک امتحان بود.

وی افزود: مردم سیل زده با صبر استقامت این امتحان را تحمل کنند، که البته خسارت و مصیبت خیلی سنگین است ولی انشاالله با صبر و تحمل و با همکاری هم این مشکل حل خواهد شد.

این مرجع تقلید با اشاره به کمک‌های مردمی انجام شده گفت: مردم غیر سیل زده هم در معرض امتحان هستند باید به هر طریق ممکن در حد توان به سیل زدگان کمک شود، ما هم در حد خودمان کمک کردیم و خواهیم کرد اما باید همه با هم به میدان بیایم تا هموطنان عزیز مشکلاتشان حل شود.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: کمیته امداد و هلال احمر مشغول جمع آوری کمک‌ها هستند اما مسؤولان محترمی هم که در تلاش هستند باید به کار خود شدت دهند و با یک مدیریت متمرکز و با یک وحدت کار، کمک رسانی را انجام دهند و دولت محترم هم هرچه سریع‌تر خسارت‌ها را برآورد و جبران نمایند تا تسکین بر درد و رنج و غم این عزیزان باشد ان شاء‌الله.

این مرجع تقلید مبلغ یک میلیارد ریال از طریق کمیته امداد به سیل زدگان کمک کرد و برای مقلدان یک سوم از سهم مبارک اجازه مصرف در این مورد را دادند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.