محمد جواد آذری جهرمی عصر امروز در حاشیه بازید از سد کرخه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در روزهای اخیر به صورت مرتب با استاندار و برخی مدیران مدیریت بحران خوزستان به واسطه زیرساخت‌های ارتباطی که نقش مهمی در عبور از مرحله بحران دارند در ارتباط بودیم.

وی افزود: خوشبختانه با هماهنگی و همکاری خوبی که بین مجموعه‌های مردمی، وزارت نیرو و مدیریت بحران در خوزستان شکل گرفت، سیلابی که از مناطق بالادستی به سمت خوزستان حرکت کرد به خوبی مدیریت شد و تبعات آن که می‌توانست بسیار مخرب باشد، کاهش یافت.

آذری جهرمی تأکید کرد: به منظور حفظ جان مردم، حجم بسیار زیادی از آب و سیلاب جاری در سدهای خوزستان ذخیره شد تا مناطق بیشتری زیر آب نرفت. تالاب‌های خوزستان هم با وجود این سیلاب‌ها زنده شده اند و به نظر می‌رسد مشکلاتی مثل ریزگردها که مردم خوزستان را در چند سال اخیر به شدت آزار داده بود، کاهش چشمگیر می‌یابند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تمهیداتی که به منظور حفاظت از زیرساخت‌های ارتباطی در استان صورت گرفته است، بیان کرد: یکی از نگرانی‌های ما در سیل خوزستان به زیر آب رفتن سایت ارتباطی شهر بستان بود که یک سایت پشتیبان برای آن در نظر گرفتیم و در صورت بروز مشکل سایت پشتیانی به‌سرعت وارد عمل می‌شد و امکان بازیابی سایت بستان را فراهم می‌کرد.

آذری جهرمی ادامه داد: همه شبکه‌های ارتباطی استان خوزستان در حال کار هستند و ظرفیت‌های مازاد نیز در نظر گرفته شده است. همچنین سایت‌های ارتباطی سیار و اضطراری به استان خوزستان منتقل شده است تا شاهد مشکلی در بحث ارتباطات در خوزستان نباشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.