به گزارش فلسطین الیوم، یک شهرک نشین صهیونیست روز سه شنبه در حالی که نتانیاهو در بازاری در تل آویو در حال انجام راهپیمایی انتخاباتی خود بود به سوی او گوجه فرنگی پرتاب کرد.

دادستان کل رژیم صهیونیستی پیش‌تر اعلام کرد که محکومیت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و حکم معوقه تشکیل دادگاه در پرونده تحقیقات جنایی علیه وی، ممکن است بر انتخابات ۹ آوریل (۲۰ فروردین) تاثیری سرنوشت-ساز داشته باشد.

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که در صورتی که تصمیم محکومیت وی از سوی دادستان کل اتخاذ شود، نتانیاهو در معرض از دست دادن بخش عظیمی از حمایت‌ها و نیز، توان تشکیل ائتلاف خواهد بود، که این خود خطری است بسیار اساسی برای وی در انتخابات خواهد بود.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که فارغ از اعلام یا عدم اعلام تصمیم دادستانی به محکومیت نخست وزیر، اتحاد انتخاباتی آبی و سفید کرسی‌های بیشتری از حزب لیکود کسب خواهد کرد، اما تنها در صورتی که وی با جرائم جنایی روبرو باشد، حزب جناح راست/ارتدکس افراطی نتانیاهو از کسب ۶۱ کرسی یا بیشتر، که پیش-شرط ضروری تشکیل ائتلاف اکثریت در کنست ۱۲۰ عضوی است، ناتوان خواهد بود.

نتانیاهو و همسرش هشت بار از سوی پلیس رژیم صهیونیستی به اتهام فساد مالی مورد بازجویی قرار گرفته اند.

یکی از اتهامات نتایناهو درباره شرکت مخابراتی بازک است گفته می‌شود که نتانیاهو برای این شرکت مزایای حقوقی و اقتصادی ایجاد کرده و آژانس خبری &#۳۹;والا&#۳۹; در مقابل گزارش مثبتی پیرامون نتانیاهو و همسرش منتشر کرده است.

افزون بر آن موضوع دریافت هدایای گرانبها و همچنین موضوع خرید سه زیردریایی آلمانی شرکت تایسن‌کروپ نیز از جمله اتهاماتی است که متوجه نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.