حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در پیگیری امور مربوط به سیل در گفت و گو با معاون اول رئیس جمهوری، وزیر کشور، استانداران و فرمانداران سراسر کشور ضمن قدردانی، از آنها خواست که تمام امکانات و تجهیزات دولتی و عمومی برای مدیریت بحران در حالت آماده باش باشند و تاکید داشتند که اولویت اول ما حفظ جان مردم است.

در همین راستا تلاش دولت و دستگاه های امدادرسان، برای جبران خسارات ناشی از سیل و کاهش آلام مردم سیل زده در استان های مختلف ادامه دارد.

* رئیس جمهوری در جریان آخرین وضعیت سیلاب گلستان قرار گرفت

دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در تماس با میر محمد غراوی، سرپرست استانداری گلستان در جریان آخرین وضعیت سیلاب استان و اقدامات انجام شده برای امدادرسانی و مهار روان آبهای سطح منطقه قرار گرفت.

رئیس جمهوری در این تماس گفت: دولت با تمام قدرت برای تخلیه آب از سطح مناطق به زیر آب رفته گلستان در صحنه است و پس از آن هم برای بازسازی استان و رفع مشکلات مردم در کنار آنها خواهد بود.

* جلب رضایت مردم در اولویت کار مدیران باشد

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی همچنین دوشنبه در تماس تلفنی با استاندار هرمزگان، آخرین وضعیت استان هرمزگان درباره بارندگی های اخیر، آبگیری سدها، تردد و شرایط راه های ارتباطی، خدمات رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی، تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم و خدمت رسانی پلیس در تامین امنیت ترافیک را جویا شد.

رئیس جمهوری با قدردانی از مهمان نوازی مردم هرمزگان از مسافران نوروزی، از تلاش های نماینده عالی دولت، مدیران کل و ستادی، فرمانداران، بخشداران و دهیاران در خدمت به مردم تقدیر و تشکر کرد.

* قدردانی رئیس جمهوری از عملکرد مدیریت بحران استان بوشهر

عبداکریم گراوند، شب درگفت وگو با ایرنا از تماس دکتر روحانی با وی خبر داد و گفت: رئیس جمهوری در این تماس از تلاش و تدابیر فرمانداران، بخشداران و اعضای ستاد مدیریت بحران استان بوشهر که باعث شد در بارندگی هفته جاری مشکلی برای مردم و مسافران نوروزی پیش نیامد قدردانی کرد.

وی یادآورشد: همچنین با توجه به شرایط آب و هوایی استان بوشهر دکتر روحانی بر حفظ تداوم آمادگی ستاد مدیریت بحران این استان برای خدمت رسانی به مردم تاکید کرد.

* تاکید رئیس جمهوری بر تداوم آمادگی دستگاههای اجرایی قزوین

استاندار قزوین نیز گفت: رئیس جمهوری درت تماس تلفنی با اینجانب بر ادامه آماده‌باش دستگاههای اجرایی و نیروهای امدادی قزوین تا حصول اطمینان از آرامش وضعیت جوی در استان تاکید کرد.

عبدالمحمد زاهدی در گفت وگو با ایرنا با اشاره به تماس تلفنی خود با رئیس جمهوری در خصوص بارندگی های اخیر در استان، گفت: حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی صبح دوشنبه در جریان آخرین وضعیت استان قزوین پس از بارش‌های روزهای اخیر قرار گرفت.

زاهدی گفت: دکتر روحانی در این تماس تلفنی از زحمات و خدمات اعضای ستاد بحران، دستگاه‌های امدادی،خدمات‌رسان و اجرایی استان تشکر و دستورات لازم در خصوص حفظ جان مردم و تلاش برای کاهش خسارت ها را را صادر کرد.

* دستگاه های امدادی قم در حال آماده باش باشند

رئیس جمهوری همچنین در تماس با استاندار قم با قدردانی از اقدامات پیشگیرانه ستاد مدیریت بحران قم در مواجهه با بارش های اخیر بر ضرورت آماده باش دستگاه های امدادی این استان در جهت مقابله با حوادث احتمالی ناشی از سیلاب تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی دوشنبه شب در تماس تلفنی با استاندار قم افزود: از همه عوامل امدادی استان قم در راستای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از سیلاب بایستی بهره گرفته شود.

* آمادگی استان کرمان در برابر حوادث احتمالی بررسی شد

آخرین وضعیت بارندگی و آمادگی استان کرمان در برابر حوادث احتمالی نیز از طریق تماس تلفنی رئیس جمهوری با استاندار کرمان بررسی شد.

در تماس تلفنی رئیس جمهوری با استاندار کرمان، دکتر حسن روحانی ضمن تبریک سال نو از برنامه ریزی و زحمات دستگاه ها و نیروهای مرتبط با مدیریت بحران در استان کرمان

* تمام امکانات استان همدان برای جلوگیری از صدمه به مردم به کار گرفته شود

رئیس جمهوری در تماس تلفنی با استاندار همدان نیز در جریان آخرین وضعیت بارش ها، خسارت های وارده و میزان آمادگی این استان در برابر مشکلات احتمالی قرار گرفت و بر بکارگیری تمام امکانات برای جلوگیری از صدمه و آسیب به مردم تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این تماس ضمن ابلاغ سلام به همه فرمانداران، بخشداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی، امدادی، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی از زحمات آنان تقدیر کرد.

* رئیس جمهوری بر مدیریت حوادث طبیعی در استان اردبیل تاکید کرد

رئیس جمهوری همچنین در تماس تلفنی با استاندار اردبیل در جریان آخرین وضعیت این استان و اقدامات پیشگیرانه و کنترلی مسئولان در مهار بارندگی های اخیر قرار گرفته و بر مدیریت مناسب حوادث طبیعی تاکید کرد.

روحانی در این تماس تلفنی بر آمادگی هر چه بیشتر برای مقابله با هر گونه حادثه و مدیریت مطلوب آن تاکید کرد و در جهت خدمت رسانی به مردم دستوراتی صادر کرد.

رئیس جمهوری همچنین از تلاش و فعالیت استاندار، مسئولان، دستگاههای اجرایی و نیز مردم این استان برای انجام اقدامات پیشگیرانه و کنترلی در روزهای اخیر تشکر کرد.

* تاکید روحانی بر اتخاذ تدابیر ویژه برای آرامش مردم البرز

رئیس جمهوری در تماسی تلفنی با استاندار البرز نیز بر ضرورت اتخاذ تدابیر ویژه برای آرامش و آسایش مردم این استان همزمان با بارش ها تاکید کرد.

حسن روحانی عصر دوشنبه طی تماسی با عزیزاله شهبازی علاوه بر توصیه های لازم برای اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای مقابله با سیل احتمالی به مسئولان البرز خدا قوت گفت و از تلاش های صورت گرفته در راستای مدیریت بحران قدردانی کرد.

رئیس جمهوری ضرورت انجام اقدامات لازم در جهت آرامش و آسایش مردم البرز در زمان بارش ها را حائز اهمیت دانست و بر لزوم بسیج مجموعه امکانات استان برای تحقق این هدف تاکید کرد.

* قدرانی رئیس جمهوری از مدیریت استاندار خراسان شمالی در بحران اخیر

دکتر حسن روحانی در تماسی تلفنی با محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی نیز از مدیریت مناسب و واکنش به موقع اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و فرمانداران و به ویژه همراهی و همکاری خوب مردم این استان در جریان بارندگی ها و سیلاب های اخیر تقدیر و تشکر کرد.

* تمهیدات حداکثری برای مهار سیلاب به کار گرفته شود

دکتر روحانی همچنین در تماس تلفنی با استاندار لرستان، خدمت رسانی به مردم و کاهش تبعات ناشی از سیل را مورد تاکید قرار داد و برای مشارکت و همکاری همه دستگاهها و وزارتخانه‌ها دستوراتی صادر کرد.

در این تماس تلفنی رئیس جمهوری ضمن ابراز همدردی با سیل زدگان استان لرستان از همکاری های عموم مردم و پیگیری ها و اقدامات ستاد مدیریت بحران به ریاست استاندار و فرمانداران تقدیر و تشکر کرد.

دکتر روحانی در این تماس آمادگی دستگاهها و انجام تمهیدات حداکثری در خصوص مهار سیلابها را خواستار شد.

* تماس تلفنی رئیس جمهوری با استاندار خراسان جنوبی

رئیس جمهوری در تماس تلفنی با استاندار خراسان جنوبی نیز در جریان آخرین وضعیت بارش ها و میزان آمادگی استان قرار گرفت و در راستای آمادگی بیشتر در جهت خدمت رسانی به مردم و جلوگیری از بروز هرگونه حادثه احتمالی دستوراتی صادر کرد.

رئیس جمهوری ضمن ابلاغ سلام به مردم شریف استان از استاندار، فرمانداران، بخشداران، دهیاران، مدیران دستگاه های اجرایی و همه نیروهای امدادی، خدمت رسان و کمک رسان قدردانی و بر بکارگیری همه توان و امکانات برای جلوگیری از بروز هرگونه بحران و حادثه ناخواسته احتمالی تا حصول اطمینان از برقراری آرامش و آسایش مردم تاکید کرد.

* تماس تلفنی رئیس جمهوری با استاندار آذربایجان شرقی

حسن روحانی، روز دوشنبه در تماس تلفنی با استاندار آذربایجان شرقی، بر لزوم بکارگیری همه توان و امکانات استان برای جلوگیری از صدمات جانی و خسارات مالی بر مردم تاکید کرد.

رئیس جمهوری در تماس تلفنی با پورمحمدی در جریان آخرین وضعیت جوی استان آذربایجان شرقی و پیشامد احتمالی ناشی از شدت بارندگی ها قرار گرفت و از تلاش های اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قدردانی کرد.

روحانی ضمن ابلاغ سلام به مردم شریف آذربایجان شرقی، از تلاش های شبانه روزی تمامی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، فرمانداران، بخشداران، شهرداران، نیروهای امدادی، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی قدردانی کرد.

* مشکلات آسیب دیدگان سیل شیراز به سرعت رفع شود

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در تماس تلفنی با استاندار فار نیز با ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان حادثه سیل اخیر در شیراز، بر لزوم رفع مشکلات آسیب دیدگان اعم از مردم استان فارس و میهمانان نوروزی در اسرع وقت تاکید کرد.

رئیس جمهوری در این تماس تلفنی تهیه و اجرای طرح های ایمن سازی رودخانه و مسیل های منتهی به شهر شیراز به ویژه دروازه‌ قرآن و مسیل محله سعدی را خواستار شد.

روحانی اظهار داشت: ستاد مدیریت بحران در استان فارس در کمترین زمان ممکن مشکلات پیش آمده را به خوبی مدیریت کرده است.

وی با اشاره به خسارت های وارد شده به بخش هایی از شهرک سعدی شیراز اظهار داشت: بازآفرینی و نوسازی محله گود گل کنان در این شهرک با مشارکت های مردمی و دولت در اسرع وقت انجام شود.

رئیس جمهوری بکارگیری همه ظرفیتهای فنی و رسانه ای را برای اطلاع رسانی دقیق و‌ بهنگام در خصوص کانون های بارش و نقاط احتمالی آبگرفتگی و سیلاب، به ویژه در نقاط پایین دست سدها و حاشیه رودخانه ها ضروری دانست.

روحانی همچنین از تلاش مجدانه استانداران و فرمانداران سراسر کشور به عنوان روسای ستادهای بحران مدیریت و همچنین سایر دستگاه های اجرایی شامل نیروهای امدادی، سپاه، ارتش، بسیج، نیروی انتظامی و تشکل های جهادی و مردمی که با هماهنگی مشغول خدمت شبانه روزی به هموطنان هستند تقدیر کرد.

* ابراز خرسندی رئیس جمهوری از تدابیر مدیریت بحران زنجان

رئیس جمهوری در تماس تلفنی با استاندار زنجان از تلاش اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران این استان به منظور پیش بینی شرایط و اندیشیدن تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارت های جانی و مالی ناشی از بارش های اخیر، ابراز خرسندی کرد.

دکتر روحانی روز دوشنبه در این تماس تلفنی از همراهی و همکاری مردم استان زنجان با مسئولان استان تشکر کرد.

رئیس جمهوری همچنین بابت تلاش های آیت الله خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و فتح الله حقیقی، استاندار زنجان و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در اندیشیدن تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارت های جانی و مالی ناشی از بارش های اخیر، ابراز خرسندی کرد.

* رئیس جمهوری وضعیت استان خراسان رضوی پس از بارندگی را جویا شد

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی ظهر دوشنبه طی تماس تلفنی با استاندار خراسان رضوی آخرین وضعیت استان پس از بارندگی های اخیر را جویا شد.

دکتر روحانی نیز با تاکید بر تداوم اقدامات از سوی دستگاه های ذیربط آمادگی دولت برای کمک و پشتیبانی مورد نیاز خراسان رضوی برای مقابله با بحران های احتمالی و جبران خسارت های ناشی از آن را اعلام کرد.

رئیس جمهوری همچنین از زحمات اعضای ستاد مدیریت بحران، فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دهیاران این استان قدردانی کرد.

* تماس روحانی با استاندار کردستان

رئیس جمهوری یکشنبه شب در تماس تلفنی با بهمن مرادنیا، استاندار کردستان پیگیر آخرین وضعیت، اقدامات و آمادگی این استان برای مقابله با حوادث احتمالی از جمله وقوع سیل شد.

رئیس جمهوری در این تماس ضمن ارزیابی مطلوب اقدامات انجام شده توسط ستاد مدیریت بحران استان کردستان، در جریان آخرین فعالیت های انجام شده به منظور مقابله با حوادث احتمالی در این استان قرار گرفت.

استاندار کردستان در این ارتباط گفت: دکتر روحانی در این تماس دستورهای لازم را برای تسریع در خدمات رسانی و انجام اقدامات لجستیکی برای مقابله با حوادث را به دستگاه های عضو ستاد بحران و دیگر دستگاه ها و نهادها صادر کردند.

* روحانی خواستار آماده باش تا حصول اطمینان از آرامش جوی شد

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی دوشنبه در تماس با عباس رضایی، استاندار اصفهان بعد از پیگیری آخرین وضعیت مناطق سیل زده بر ادامه آماده باش تا حصول اطمینان از آرامش وضعیت جوی استان تاکید کرد.

رئیس جمهوری در این تماس تلفنی در جریان آخرین وضعیت استان پس از بارش های روزهای اخیر و همچنین اقدامات مدیریت بحران برای امدادرسانی به سیل زدگان قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این تماس از زحمات و خدمات عباس رضایی، استانداری اصفهان و اعضای ستاد بحران، دستگاه های امدادی، خدمات رسان و اجرایی استان تشکر کرد و بر ادامه آماده باش تا حصول اطمینان از آرامش وضعیت جوی در استان تاکید کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.