عبدالمالک شنبه زاده مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری  با اشاره به سیل  ایلام گفت: طی چند روز گذشته بارشهای سیل آسا در استان ایلام مشکلات و خسارتی را به وجود آورد که آثار تاریخی این استان هم متاسفانه  از این خسارت‌ها بی نصیب نماند.

وی ادامه داد: قلعه والی ایلام، بنای فلاحتی، امامزاده سید صلاح الدین محمد، کوشک قینفر، قلعه شیاخ، بنای گنبد جهانگیر، امامزاده مهدی صالح، قلعه میرغلام هاشمی، قلعه پور اشرف، تپه فرخ آباد و پل گاومیشان از جمله آثار تاریخی هستند که دچار خسارت شده‌اند.

وی ادامه داد: با عنایت به بارش‌های سیل آسا در نقاط مختلف ایلام به ویژه مناطقی که دارای آثار تاریخی است یگان حفاظت از میراث فرهنگی فعال و به حالت آماده باش درآمده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام از همشهریان و انجمن‌های میراث فرهنگی خواست در مراقبت از آثار تاریخی با مسوولان امر همکاری داشته باشند.

او با اشاره به اینکه در سیلاب روز گذشته در شهرستان دره شهر دو خمره آذوقه کشف شده است ادامه داد: به محض اطلاع از این موضوع بلافاصله یگان حفاظت میراث فرهنگی به منطقه اعزام و با همکاری نیروی انتظامی دو خمره در حال بیرون آوردن و انتقال به موزه شهرستان دره شهر هستند.

شنبه زاده تصریح کرد: این دو خمره ذخیره آذوقه متعلق به اواخر دوره  ساسانی و اوایل دوره اسلامی هستند

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.