جلیل بالایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه با توجه به کاهش تردد هموطنان میزان خسارت سیلاب نسبت به آنچه که پیش‌بینی شده، کمتر بوده است، اظهار داشت: با وجود بارندگی شدید زیرساختها در کلانشهر کرمانشاه آسیب ندیده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه به حوزه راه اشاره کرد و گفت: به‌دلیل وسعت زیاد راه‌های روستایی، راه ارتباطی ۱۰۰ روستا از شهرستان کرمانشاه در بخش کوزران و ماهیدشت، شهرستان ثلاث باباجانی و شهرستان روانسر قطع شده است.

بالایی با بیان اینکه به‌دلیل بارش باران ۸۱ روستای استان کرمانشاه دچار قطعی آب شده‌اند، بیان کرد: آب‌رسانی سیار به روستاها در حال انجام است و تا امشب این روستاها آب خود را از منبع اصلی آب تهیه می‌کنند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه افزود: آب در شهر صحنه و در مناطق جنوبی شهر کرمانشاه به دلیل آسیب دیدگی منابع تامین آب، با با کاهش مواجه هستندو امیدواریم با صرفه جویی مردم در این مناطق آب قطع نشود.

بالایی با اشاره به اینکه راه حمیل به ایلام مسدود است، بیان کرد: به دلیل بارش باران و ریزش کوه این راه تا اطلاع ثانوی مسدود و مسافران نوروزی باید از طریق راههای جایگزین همچون اسلامآباد غرب، گواوور و ایوان به ایلام سفر کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با بیان اینکه ۱۰ شهر با آبگرفتگی معابر مواجه شده است، عنوان کرد: بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها در تمام استان ایحاد باعث آبگرفتگی معابر عمومی شده است.

بالایی با اشاره به اینکه حدود ۴۰ درصد از حجم سامانه بارشی در استان باقی مانده است، بیان کرد: بارش باران سبب همدلی، انسجام و هوشیاری مردم استان کرمانشاه شد و بسیاری از زیرساختها توسط دستگاه‌های اجرایی تقویت شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.