فلسطین الیوم گزارش داد، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که آژیر‌های خطر در شهرک نشین‌های مجاور نوار غزه به صدا در آمده است.

«اویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر نیز بامداد یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، آژیر‌های خطر منطقه اشکول در شمال نوار غزه به صدا در آمده است.

ادرعی گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد که پنج موشک از نوار غزه به اسرائیل شلیک شده است.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی هم گزارش داد که این موشک‌ها به مناطق غیر مسکونی اصابت کرده و خسارت مادی و جانی نداشته است.

پس از شلیک این موشک ها، ارتش رژیم صهیونیستی به حالت آماده باش کامل درآمده است.

خبر شلیک موشک از نوار غزه به سرزمین‌های اشغالی در حالی صورت می‌گیرد که چهار جوان فلسطینی روز شنبه و در جریان سالگرد راهپیمایی بزرگ بازگشت به شهادت رسیدند.

این افراد در جریان تظاهرات و اعتصابات سراسری به مناسبت چهل و سومین سالگرد «روز زمین» و سالگرد تظاهرات راهپیمایی بزرگ بازگشت شهید شده اند.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرده است که در حمله صهیونیست‌ها به تجمع معترضان فلسطینی ۲۰۷ تن دیگر نیز زخمی شدند.

یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه نیز روز شنبه با هشدار به صهیونیست‌ها اعلام کرده بود که برخورد گروه‌های مقاومت با اشغالگران علیه راهپیمایی بزرگ بازگشت، متفاوت از سال گذشته خواهد بود.

روز زمین از سال ۱۹۷۶ میلادی و به دنبال اشغال ۲۱ هزار کیلومتر مربع دیگر از زمین‌های فلسطینیان از سوی اسراییل و واگذاری آن به مهاجران صهیونیست پایه گذاری شد.

تظاهرات راهپیمایی بزرگ بازگشت از ۳۰ مارس سال ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۹۷) در واکنش به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس توسط دونالد ترامپ آغاز شد.

در جریان این راهپیمایی تاکنون، ۲۷۰ فلسطینی کشته و بیش از ده‌ها هزار تن دیگر زخمی شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.