در این گزارش با عنوان « عربده کشی فرهنگی » روند شکل گیری پدیده ای به نام تتلو در عرصه سیاست و فرهنگ را به چالش کشیده است . گرو کشی آژانس ها و تورها از مسافران در شرایط اضطراری حاصل از سیل عنوان تیتر دیگری از خبرجنوب است که در صفحه اجتماعی این روزنامه به چاپ رسیده است . 

« شمالم تا جنوبم سیل » نیز به آخرین وضعیت حادثه دیدگان سیل در سراسر کشور اختصاص دارد . این روزنامه در  گزارشی دیگر با عنوان  « زندگی روی آب همسایگان سعدی »  به وضعیت مردم سیل زده محله سعدی شیراز  و خانه های آب گرفته  آن ها ، یک هفته پس از سیل پرداخته است . 

«لااقل سیلاب را سیاسی نکنید » عنوان مطلب دیگری است که با مقایسه سیلاب های مهلک و سهمگین دیگر کشورها با سیل ایران ، تسویه حساب های سیاسی عده ای در میان سیل و بی خانمانی مردم را به چالش کشیده است .

وضعیت تالاب های جان گرفته فارس پس از سال ها دست و پنجه نرم کردن با خشکسالی نیز از دیگر گزارش های خبرجنوب است که به بارندگی های اخیر ربط دارد .

«همه با هم یکی شدند » نیز تیتر یک گزارش میدانی است که به همدلی شیرازی ها برای یاری رساندن به همشهریان سیل زده خود و مسافران نوروزی اختصاص دارد . 

«نمک نشناس» هم عنوان مطلبی است در صفحه بین الملل این روزنامه منتشر شده و به ائتلاف ضد ایرانی حیدرالعبادی و مقتدی صدر علیه ایران اشاره دارد.

و اما «خوش باش دمی که زندگانی این است » از معدود تیترهای خوشایندی است که در گیر ودار اخبار سیل و بی خانمانی در این روزنامه به چشم می خورد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.