خبرگزاری فرانسه نوشت، «لوستا اسکارافیا» موسس این مجله (Woman Church World) که هر ماه منتشر می شود، در سرمقاله ای برای وبلاگ خبری ایتالیایی (Il Sismografo) نوشت: ما تسلیم می شویم، زیرا احساس می کنیم که در فضای بی اعتمادی و فقدان حقانیت محاصره شده ایم.

این ماهنامه که به موضوعات مهمی چون سواستفاده جنسی از راهبه ها از سوی کشیشان کلیساها پرداخته است، قدمتی هفت ساله دارد و به عنوان ضمیمه روزنامه رسمی واتیکان تحت عنوان «اوسرواتوره رومانو» منتشر می شود.

به گفته اسکارافیا، سردبیر جدید روزنامه رسمی واتیکان با وارد کردن نیروهای جدیدی به تحریریه این ماهنامه و اعمال کنترل بر تیم تحریریه آن، درصدد تضعیف مجله برآمده است.

وی افزود: در این راستا، زنانی که از فرمانبرداری بالایی برخوردار باشند و از آزادی بیان مدنظر پاپ فرانسیس چشم پوشی کنند، برای فعالیت در این نشریه گزینش می شوند.

به گزارش ایرنا، کلیسای کاتولیک در سال ۲۰۱۸، سالی مصیبت بار را تجربه کرد. پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان در این سال، به دلیل بی توجهی به موارد غیراخلاقی در کلیساها، میراث خود را به ورطه تهدید کشاند.

فرانسیس دستکم در آغاز دوره تصدی گری اش در منصب پاپ، مایل به چشم پوشی از رسوایی های اخلاقی گذشته یا سرپوش گذاشتن بر ادعاها بود، مشروط بر اینکه افراد متخلف آن را جبران کرده باشند.

فرانسیس در زمان برعهده گرفتن منصب پاپ، این عبارت مشهور را بر زبان آورد: «من که باشم که قضاوت کنم». این عبارت در مورد یک کشیش همجنس باز به کار برده شد که پاپ وی را به رغم متهم شدن به رسوایی اخلاقی، به مقام مشورتی عالی رتبه منصوب کرد.

چنانچه فرانسیس در آغاز عهده دار شدن منصب پاپ، موارد غیراخلاقی مشاورانش را با دید موشکافانه تری قضاوت می کرد، ممکن بود در سال ۲۰۱۸ از اعتبار بالاتری برخوردار باشد.

رسوایی های اخلاقی در سال گذشته میلادی گریبان کلیسای شیلی، آمریکا، آلمان و استرالیا را گرفت. لغزش کشیش های کلیسای کاتولیک، مساله حضور کشیش های همجنس باز در میان کشیشان این کلیسا را سر زبان ها انداخت.

واتیکان در سال ۲۰۰۵ اعلام کرد که حتی همجنس بازان مجرد نباید به مقام کشیشی دست یابند. واتیکان همچنین از رهبران کلیساها خواست از میان افرادی که تجربه همجنس گرایی دارند، متقاضی دانش اندوزی نپذیرند.

در همین حال، برخی چهره های محافظه کار در کلیساهای آمریکا با یادآوری اینکه حدود ۸۰ درصد از قربانیان جنسی، مرد بوده اند، بر پاکسازی کلیساها از کشیش های همجنس باز تاکید کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.