محسن گلابی مدیرعامل آتش نشانی اصفهان اظهار داشت: با توجه به هشدار‌های کارشناسان مبنی بر اینکه سیل تا ساعت ۱۷ امروز به زاینده رود در بخش اصفهان می‌رسد، تمهیدات لازم در این ارتباط اندیشیده شده است و نیرو‌های آتش نشانی اصفهان نیز به حالت آماده‌باش کامل درآمده‌اند.

وی با بیان اینکه احتمال ۵ برابر شدن حجم آب زاینده رود وجود دارد، بیان داشت: تمامی راه‌ها و خیابان‌های منتهی به رودخانه زاینده رود بسته شده است و مسافران نوروزی و مردم از منطقه ناژوان و کناره پل‌های ۳۳ پل و خواجو به سمت محل‌های امن هدایت شدند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه تمامی رؤسای ایستگاه‌های آتش نشانی اصفهان در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند، بیان داشت: تعداد هشت اکیپ آتش نشانی در اطراف رودخانه زاینده رود مستقر شدند و حدود ۳۰ غواص نیز در مناطق مختلف حاشیه رودخانه در ایستگاه‌های پنج، یک و هشت آتش نشانی حضور دارند.

وی ادامه داد: همچنین موتورسیکلت‌های آتش نشانی برای تردد راحت‌تر فراخوان شدند و ۶۰ نفر نیرو نیز در ایستگاه شماره ۶ آتش نشانی اصفهان برای اسکان مسافران در ساعت احتمالی وقوع سیل مستقر شده‌اند.

گلابی در پاسخ به این سوال که با توجه به گمانه زنی‌ها در ارتباط با رسیدن آب تا نزدیک سطح بالایی پل‌هایی مانند خواجو، احتمال ورود سیلاب به داخل شهر نیز وجود دارد یا خیر، تاکید کرد: تمهیدات لازم توسط سازمان خدمات شهری در این ارتباط و برای اصلاح بریدگی‌های احتمالی رودخانه زاینده رود به سمت شهر اندیشیده شده است، اما ما آماده هر نوع احتمالی در ارتباط با وقوع سیل هستیم.

وی اضافه کرد: در سازمان آتش نشانی نیز در ارتباط با احتمال بروز حادثه سیل امروز جلسه اضطراری داشتیم و برای هر نوع احتمالی در حالت آماده‌باش کامل قرار داریم. 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.