جلیل بالایی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در استان کرمانشاه در شبانه روز گذشته، گفت: این سامانه موجب افزایش سطح آب رودخانه‌ها و سدها شده و متاسفانه در برخی مناطق طغیان آب خساراتی به بار آورده است.

وی از خسارت خط انتقال آب سه مجتمع روستایی در اثر بارش‌های شبانه روز گذشته خبر داد و افزود: بر اثر این آسیب آب ۴۰ روستا در شهرستانهای گیلانغرب و سرپل ذهاب قطع شد.

وی افزود: هم اکنون آبرسانی سیار به این روستاها در حال انجام است و حداکثر تا ظهر فردا (ششم فروردین) شبکه اصلاح و شرایط تامین آب عادی می‌شود.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه خسارت‌هایی هم به بخش کشاورزی و زیرساخت‌های راه و شهری استان وارد شده است.

وی با بیان اینکه اوضاع تحت کنترل و مدیریت است، گفت: کاهش خسارت در گرو همراهی و مشارکت مردم برای ترک حریم رودخانه‌ها و مسیل ها می‌باشد.

بالایی تصریح کرد: سدهای استان کاملاً تحت کنترل است و جای نگرانی نیست و شرکت آب منطقه‌ای استان نیز باید سازوکار لازم را برای کنترل روان آب و سیلاب ورودی به سدها را تعبیه نماید.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه هیچ روستایی تخلیه نشده گفت: تنها اهالی یک روستا به نام "زرور" در شهرستان گیلانغرب که شامل ۱۲ خانوار بود روز گذشته به جهت نگرانی از رانش زمین و طغیان آب به مدت ۲۴ ساعت اسکان اضطراری داده شدند.

وی افزود: همچنین کانکس‌ها و چادرهایی که در مسیر رودخانه هستند و نیاز به جابجایی دارند، محل و امکانات مناسب توسط بنیاد مسکن تامین شده و در آن مستقر می‌شوند.

بالایی با بیان اینکه جای هیچ گونه نگرانی نیست، از مردم خواست تا اخبار هواشناسی و هشدارهای مربوط به سیل و طغیان رودخانه‌ها را فقط از رسانه‌های رسمی دنبال کنند.

مدیرکل مدیریت بحران کرمانشاه: هیچ کشته ای در "سیل" نداشتیم/ چوپان متوفی داخل رودخانه فصلی گرفتار شده بود

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه سیل به معنای واقعی در استان نداشته‌ایم، گفت: فردی که عنوان شده بر اثر سیل جان خود را از دست داده، داخل رودخانه فصلی گرفتار شده بود.

جلیل بالایی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، در خصوص فوت یک نفر در شهرستان سرپل ذهاب بر اثر گرفتاری در سیلاب اظهار کرد: فرد متوفی چوپانی از اهالی شهرستان سرپل ذهاب بوده که مشغول چرای گوسفندان اطراف رودخانه فصلی بوده است.

وی با اشاره به افزایش سطح آب رودخانه‌ها در پی شدت بارش‌ها افزود: این فرد در کنار رودخانه مشغول چرای گوسفندان بوده که به هر دلیل که در دست بررسی است هنگام عبور از رودخانه به تصور اینکه رودخانه مانند همه ساله کم آب است گرفتار شده و جان خود را از دست می‌دهد.

 

وی تصریح کرد: فوت بر اثر گرفتاری در سیلاب صحت ندارد و این فرد داخل رودخانه فصلی گرفتار شده بود و جسد وی نیز بلافاصله پیدا شد.

بالایی افزود: گوسفندان این چوپان نیز آسیبی ندیدند و اگر سیل می‌بود همه گوسفندان را نیز با خود می‌برد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه مشکل خاصی در خصوص سیل در استان گزارش نشده گفت: خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه سامانه بارشی بدون مشکل از استان در حال عبور است.

بالایی با اشاره به افزایش سطح آب رودخانه‌ها و سدها از همه دهیاران و فرمانداران خواست نسبت به اعلام هشدارهای ایمنی اهتمام بیشتری داشته و از مردم نیز خواست در این شرایط به رودخانه‌ها و مسیرهای سیلابی نزدیک نشوند.

 

جاده ازگله به سرپل ذهاب به خاطر آسیب "پل" مسدود است

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و طغیان برخی چشمه‌ها گفت: متاسفانه این مسئله موجب آسیب شدید پل جاده ارتباطی میان ازگله و سرپل ذهاب در نزدیکی روستای داری زنگنه شده است.

وی با بیان اینکه احتمال تخریب پل وجود دارد گفت: در همین راستا این مسیر هم اکنون مسدود شده است.

بالایی تصریح کرد: افراد برای تردد در این مسیر می‌توانند از محور جایگزین پشت تنگ به بزمیرآباد استفاده کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.