حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این گفتگو که بلافاصله پس از بازگشت معاون اول رئیس جمهور از مناطق سیل زده در استان های گلستان و مازندران انجام شد؛ از دکتر جهانگیری خواست که برآوردهای نهایی برای جبران خسارت ها جمع بندی شده و برای ارائه و تصویب در نخستین جلسه هیات دولت که روز چهارشنبه برگزار می شود، آماده شود.

رئیس جمهور با توجه به فروکش کردن سیل و سیلاب در استان مازندران، تاکید کرد: لازم است هر چه سریعتر و با هماهنگی ستاد مدیریت بحران، برآوردها برای جبران خسارت های سیل در استان مازندران جمع بندی شده و در جلسه هیات دولت ارائه شود.

دکتر روحانی همچنین با اشاره به تداوم بحران ناشی از سیل و سیلاب در استان گلستان؛ بر بسیج همه دستگاه ها برای رفع مشکل آبگرفتگی معابر و نیز ارزیابی خسارت های وارده به زیرساختها، اراضی و مردم این استان برای طرح در هیات دولت تاکید کرد.

رئیس جمهور وزارتخانه ها، سازمان برنامه و بودجه و دستگاههای مسوول را موظف کرد تا با تشکیل یک کارگروه، ضمن هماهنگی بیشتر، تلاش های خود را برای حل کامل بحران و ارزیابی خسارت های وارده مضاعف کرده و پیشنهادات عملیاتی خود را ظرف امروز و فردا و برای طرح در جلسه چهارشنبه هیات دولت ارائه کنند.

دکتر روحانی همچنین همه استانداران، فرمانداران و مسوولان همه نقاط کشور را موظف کرد با حضور مستمر در محل خدمتشان تا پایان تعطیلات نوروزی، در آماده باش کامل باشند و ضمن ایجاد ارتباط و هماهنگی با سایر دستگاه های مرتبط، تمام تدارکات لازم را برای مدیریت مشکلات ناشی از وقوع احتمالی سیل پیش بینی کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.