رسانه های کره جنوبی اعلام کردند، طبق تصمیمی که اخیرا در یک نشست تحت ریاست چون هائه سونگ، معاون وزیر اتحاد این کشور اتخاذ شد، دولت سئول احتمالا به زودی پیشنهاد برگزاری مذاکراتی بین دو کره بر سر پروژه های مشترک دو کشور را مطرح خواهد کرد.

این نشست یک روز بعد از آن برگزار شد که کره شمالی اقدام به خارج کردن نمایندگانش از دفترارتباطی مشترک با کره جنوبی واقع در مجتمع صنعتی کائسونگ در مرز آنها کرد.

مقامهای وزارت اتحاد کره جنوبی اعلام کردند، خط ارتباط ویژه نظامی بین دو کشور در حال حاضر تنها کانال گفت‌وگو بین دو کره است.

این در حالی است که خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی نوشت درپی خروج کارکنان کره شمالی از دفتر ارتباطی دو کره نهاد ریاست جمهوری کره جنوبی نشست فوق العاده برگزار کرد و مقام های مسئول در این نشست از اینکه کره شمالی به طور ناگهانی دست به چنین کاری زده است، ابراز تاسف کردند.

ریاست نشست را &#۳۹;چونگ اوی یونگ&#۳۹; مشاور ارشد امنیت ملی رییس جمهوری کره برعهده داشت او در این نشست گفت: مسئولان در حال رایزنی برای مقابله با چنین تحولاتی هستند.

در همین حال یونهاپ می نویسد که کره شمالی پس از اینکه مذاکرات کیم جونگ اون رهبر این کشور با ترامپ در هانوی شکست خورد، دست به چنین اقدامی زده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.