آیت الله «ناصر مکارم شیرازی» از مراجع معظم تقلید با صدور بیانیه ای از مردم و دولت خواستند به مسئله "سیل مازندران و گلستان" رسیدگی کنند.

ایشان همچنین در این بیانیه، "به رسمیت شناختن اشغال جولان به وسیله اسرائیل" را محکوم کردند و افزودند: وقت آن رسیده که دولت های اسلامی دست به دست هم داده و شرّ اسرائیل غاصب را نه تنها از جولان بلکه از فلسطین اشغالی کوتاه کنند و بدانند خداوند یار و یاور آن ها است.

متن بیانیه این مرجع تقلید به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ابعاد ویرانی سیل عظیمی که در بخشی از مازندران و گلستان روی داده وسیع تر از آن است که تصور شود.

گروهی نه تنها خانه خود، بلکه همه چیز خود را از دست داده اند و ارتفاع آب در درون خانه ها گاه به دو متر رسیده است و نتیجه آن ناگفته پیداست.

آنچه تاکنون از سوی مراکز مسؤول برای نجات آن ها انجام گرفته خوب است ولی هرگز کافی نیست. دولت باید با جدیت بیشتری وارد این حادثه شود و هر چه در توان دارد برای نجات زندگی این عزیزان به کار گیرد.

مردم خیّر و نیکوکار نیز ساکت نمی نشینند. دامن همت به کمر زده و برای نجات سیل زدگان از عواقب این حادثه تلاش کنند. در ضمن آن ها مجازند از یک سوم وجوهات شرعی خود نیز در این راه استفاده کنند.

حادثه تلخ دیگر، به رسمیت شناختن اشغال جولان به وسیله اسرائیل، از سوی رئیس جمهور آمریکا است که برخلاف تمام موازین بین المللی است. درست مثل اینکه کسی خانه همسایه را بدون هیچ مدرک حقوقی اشغال کند و جزء خانه خود گرداند.

البته این تصمیم کاملاً احمقانه، مورد قبول هیچ یک از دولت های جهان واقع نخواهد شد و در ضمن پرده از روی نیات پلید آمریکا و اسرائیل برداشت و نشان داد آن ها هر کشوری را بتوانند اشغال کنند، جزء خود قرار می دهند.

البته آن ها هرگز موفق نخواهند شد به نیت پلید خود جامه عمل بپوشانند ولی زنگ خطری برای همه مسلمین بلکه همه مردم آزاده جهان است. وقت آن رسیده که دولت های اسلامی دست به دست هم داده و شرّ اسرائیل غاصب را نه تنها از جولان بلکه از فلسطین اشغالی کوتاه کنند و بدانند خداوند یار و یاور آن ها است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.